جشن اتصال روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات برگزار می‌شود

جشن اتصال روستاهای لرستان به شبکه ملی اطلاعات برگزار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۴۳۱۱۶ پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: جشن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات همزمان با هفته دولت امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی صارمی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه های مخابراتی لرستان در سالن جلسات مخابرات اظهار کرد: اعتبارات خوبی در حوزه روستایی از طریق وزارت ارتباطات اخذ شده و در این راستا مجوز اتصال ۳۶۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، دریافت شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال نیز هزینه شده و ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح نیز در دست اقدام است و تا هفته دولت جشن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت های عمرانی ارتباطات لرستان طی ۲ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است افزود: دور قبلی انتخابات استان مشکلاتی در خصوص آنتن دهی و اتصال دستگاه های احراز هویت گزارش شد که این مشکلات در این دوره برطرف و موفقیت بزرگی در حوزه ارتباطات حاصل شد.

صارمی در خصوص طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها، عنوان کرد: اجرای این مهم یکی از اولویت های دولت سیزدهم است که با توجه به رشد فناوری و توسعه جوامع بشری، یکی از پروژه های مهم و اولویت دار دولت محسوب می شود.

وی بیان کرد: اعتبار برآورد شده برای استان در سطح مناطق شهری ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده و تاکنون سه هزار میلیارد ریال از طریق اپراتورهای مجری(آسیا تک و مخابرات) هزینه شده است تا این زیرساخت در طول سال جاری برای مردم استان ایجاد شود.

۶۵ پروژه مخابراتی با اعتبار یکهزار و ۶۴۲ میلیارد ریال به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی به صورت ویدیوکنفرانس در لرستان به بهره برداری رسید.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir