استاندار لرستان: اشتغال فرزندان ایثارگران در اولویت قرار دارد

استاندار لرستان: اشتغال فرزندان ایثارگران در اولویت قرار دارد
شناسه خبـر : ۱۴۴۳۹۸ شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: اشتغال فرزندان ایثارگران در اولویت قرار دارد و دستگاه هایی اجرایی باید در راستای تحقق این مطالبه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز شنبه در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اظهار کرد: فرزندان ایثارگران باید در تمام حوزه های فعالیت کشور حضور داشته باشند و مدیران دستگاه های اجرایی نیز از این قشر باشند تا فرزندان انقلابی و ایثارگر مدیریت جامعه را بدست بگیرند.

وی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و تصریح کرد: بنیاد شهید یک نهاد انقلابی است و برای خدمت‌رسانی به قشری که تمام وجود خود را برای نظام اسلامی و کشور فدا کرده‌اند فعالیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه چرخه حکمرانی کشور در حوزه‌های مختلف باید توسط نیروهای حزب اللهی باشد اضافه کرد: خانواده ایثارگران صاحبان ممکلت هستند و اقدام کارکنان و مدیران بنیاد شهید ایثارگرانه است.

استاندار لرستان ادامه داد: دغدغه امروز ما تقویت روحیه فرهنگ کار می‌باشد چراکه این فرهنگ در لرستان ضعیف است و تلاش مدیران باید بیش از گذشته شود.

شفقت بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برگزاری برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت ایثارگران در دستگاه های اجرایی و بخش های تربیتی استفاده کرد.

استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۷ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی ، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه ، بروجرد یک هزار و ۵۰۰ ، دورود ۶۱۹ ، الیگودرز ۵۸۹ ، ازنا ۴۰۶ ، کوهدشت ۵۰۷ ، الشتر ۳۸۶ ، دلفان ۲۴۹ ، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

همچنین مردمان این دیار با تقدیم ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز که شامل ۱۱ هزار و ۷۲۴ جانباز تا ۲۴ درصد، پنج هزار و ۷۵۷ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۶۷۲ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۹۴ جانباز ۷۰ درصد به بالا، در مجموع ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

لرستان دارای ۷۴ خانواده دارای ۲ شهید، ۹ خانواده دارای سه شهید، سه خانواده دارای چهار شهید است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir