۱۶۲ روستای لرستان تا پایان امسال آبرسانی می شود

۱۶۲ روستای لرستان تا پایان امسال آبرسانی می شود
شناسه خبـر : ۱۴۴۳۶۸ شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به ۱۶۲ روستای کم برخوردار استان در دست اقدام است و تا پایان امسال بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا یاسراکبریان روز سه شنبه در جلسه مجمع خیرین آبرسان اظهار کرد: یکی از اقدامات ماندگار شهید رییسی و دولت سیزدهم طرح جهادآبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم کشور بود که این اقدام در لرستان با مشارکت خیرین، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی روند مطلوبی داشته است.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از ابتدای دولت تاکنون آبرسانی به ۱۶۱روستای محروم استان با جمعیتی بالغ بر ۷۸هزار نفر انجام شده است و تلاش می شود تا پایان امسال نیز سایر روستاهای وعده داده با جمعیت حدود ۷۳هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شوند.

اکبریان عنوان کرد: باید از همه ظرفیت های خیرین سطح استان برای کمک به اجرای پروژه های آبرسانی در روستاها استفاده کرد که شرکت آبفا در این راستا، آمادگی لازم را جهت مشارکت در برنامه های خیرین دارد.

۱۴۰ پروژه آبفا در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان همچنین گفت: ۱۴۰ پروژه این شرکت در دست ساخت می باشد که برای تکمیل آنها ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

اکبریان ادامه داد: ۴۵ پروژه حوزه فاضلاب از جمله پنج پروژه تصفیه خانه در پنج شهر و شبکه جمع آوری فاضلاب در تمامی شهرها در دست اجرا است که با بهره برداری از آنها، علاوه بر افزایش ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب استان به ۷۳ هزار متر مکعب، ۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری نیز احداث می شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار این پروژه‌ها حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع یک میلیون نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: حدود ۹۴ پروژه نیز در حوزه‌های نگهداری، تعمیرات و بهسازی تاسیسات به منظور ارتقای کیفیت و کمیت، ارایه خدمات مستمر به مردم در بخش تامین و کاهش هدر رفت آب شرب در دست اقدام و میزان اعتبار پیش بینی شده برای آن ها رقمی معادل ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب و ۲۹۹ هزار اشتراک فاضلاب در لرستان وجود دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir