استاندار لرستان: بنگاه های اقتصادی شرکای راهبردی دولت هستند

استاندار لرستان: بنگاه های اقتصادی شرکای راهبردی دولت هستند
شناسه خبـر : ۱۴۴۳۹۴ شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: بخش خصوصی، بنگاه های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان شرکای راهبردی دولت هستند و باید به رشد آنها کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: در راستای توسعه اقتصاد استان چاره ای جز همکاری دولت و بخش حاکمیتی با بخش خصوصی نداریم که اساس منطق مدیریت کشورداری هم همین است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: بر اساس مبانی نظری حکمرانی با پیوست اسلامی، باید مردم محور باشیم، در غیر اینصورت توسعه و رشد اقتصادی امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی که اختیارات و وظایف بیشتری در اشتغال و کسب و کار دارند باید جلسات مستمری با فعالان اقتصادی داشته باشند و با جدیت در راستای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

استاندار لرستان شرایط استان را نسبت به سطح کشور عقب تر دانست و گفت: یکی از دلایل این امر ضعف فرهنگ کار است از طرفی مدیران نیز باید بیشتر به سخنان خود و مصوبات عمل و مجموعه مدیریت ارشد اجرای استان نیز در این راستا از هر عاملی که موجب ارتقای رفاه اجتماعی، اشتغال و تولید شود، استقبال می کند.

شفقت با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و دولتی استان باید با همکاری یکدیگر راهکارهای تسهیل‌گر را پیدا کنند، ادامه داد: باید برای تحلیل های اقتصادی علاوه بر احصای آمار از تحقیقات میدانی نیز استفاده و با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و حتی دلال ها صحبت کرد.

وی اضافه کرد: خوب یا بد بودن شاخص های اقتصادی یک استان یکی از قطعات پازل های تورم است، بنابراین از هر پیشنهاد منجر به ارتقای اقتصاد، اشتغال و سطح رفاه در استان استقبال می شود.

استاندار لرستان همچنین بر کمک به حفظ و توسعه واحدهای موجود، توسعه صادرات و جذب سرمایه گذار تاکید کرد و افزود: اسامی شرکت های بزرگی که در استان کار می کنند و در تهران حساب بانکی فعال دارند باید احصا شود.

سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز گفت: کمترین نرخ گوشت قرمز در کشور مربوط به این استان است و در قیمت مرغ نیز جزو پنج استان ارزان کشور هستیم.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir