۲۴ هزار مورد اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان ایجاد شد

۲۴ هزار مورد اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان ایجاد شد
شناسه خبـر : ۱۴۴۳۹۷ شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۲۴۴ مورد اشتغالزایی در دولت سیزدهم برای مددجویان این نهاد در سطح استان ایجاد شده است.

جلال شیخ پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این تعداد اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان ایجاد شده است اظهار داشت: این فرصت ها در سرفصل های مختلف کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی با محوریت زنان بی سرپرست و بدسرپرست در این نهاد اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان ادامه داد: همچنین ۲۸ هزار و ۷۵۷ مورد آموزش های کسب و کار به مددجویان این نهاد ارایه شده است.

۱۱ هزار و ۴۵۴ سری جهیزیه به مددجویان اهدا شد

شیخ پور گفت: طی دولت سیزدهم ۱۱هزار و ۴۵۴ سری جهیزیه با اعتبار ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد اهدا شده است.

وی با بیان اینکه تعداد لوازم ضروری توزیع شده بین مددجویان ۱۶هزار و ۸۹۲ سری به مبلغ ۵۶۰ میلیارد ریال بوده است ادامه داد: همچنین ۲۱ هزار و ۸۵۱ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشز و خدمات ویژه درمان نیازمندان ۱۴۰ هزار نفر با با مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال تحت پوشش قرار گرفته است.

شیخ پور عنوان کرد: در راستای کمک به تامین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج نیازمند ۳۲ هزار و ۲۳۱ نفر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و در حوزه رفع سوء تغدیه به مادران باردار و شیرده هفت هزار و ۶۴۱ نفر با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال تحت حمایت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار بیمه شده توسط این نهاد هفت هزار و ۸۵۷ نفر است ادامه داد: در این راستا طی دولت سیزدهم ۳۴۰ میلیارد ریال در سطح استان هزینه شده است.


۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به دانشجویان تحت پوشش اهدا و همچنین ۱۶۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

شیخ پور اظهار داشت: همچنین برای حمایت از دانش آموزان تحت پوشش این نهاد ۱۹۰ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و ۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به نخبگان تحت پوشش اهدا شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به نخبگان تحت پوشش این نهاد نیز در دولت سیزدهم پرداخت شده است.

احداث سه هزار و ۵۱۷ مسکن برای مددجویان لرستانی در دولت سیزدهم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: سه هزار و ۵۱۷ واحد مسکن مددجویی در این استان به منظور تامین مسکن مددجویان این نهاد طی دولت سیزدهم احداث شده است.

شیخ پور بیان کرد: در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد ۲ هزار و ۵۸۷ مورد تعمیر مسکن، یک هزار و ۶۲۱ کمک به احداث فضای جانبی و ۱۱۱ واحد کمک به خرید مسکن مددجویی طی دولت سیزدهم در این نهاد انجام شده است.

وی اظهار داشت: به منظور اجاره مسکن نیز ۳۳ هزار و ۴۲۰ مورد با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: همچنین یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن برای سه هزار و ۹۶۸ واحد مسکونی پرداخت شده است.

شیخ پور با بیان اینکه تامین مسکن مددجویان این نهاد به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار داشته است عنوان کرد: طی سه سال گذشته عملیات احداث پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز و بخش عمده ای از این واحدها تاکنون تحویل شده است.

وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان در دست احداث است و امسال از مجموع ۳۳ هزار واحد مسکونی افتتاح شده در سطح کشور یک هزار و ۷۴۱ واحد در این استان به مددجویان واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: این واحدهای مسکونی با اعتبار حدود هشت هزار میلیارد ریال ساخته شده اند.

شیخ پور با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان در دست اقدام است، اضافه کرد: این واحدهای مسکونی نیز در مدت حداکثر ۲ سال تکمیل و تحویل مددجویان استان خواهند شد.

وی بیان کرد: از این مجموع ۱۵۰ واحد مسکونی امسال تکمیل و تحویل مددجویان این نهاد می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir