مدیرآموزش و پرورش بروجرد: روحیه پژوهشگری در دانش آموزان تقویت شود

مدیرآموزش و پرورش بروجرد: روحیه پژوهشگری در دانش آموزان تقویت شود
شناسه خبـر : ۶۶۹۲۸ سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

بروجرد - مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: روحیه پژوهشگری باید در بین دانش آموزان امروز و دانشمندان فردا از دبستان تا دبیرستان نهادینه و تقویت شود.

محمد مهرافزون روز سه شنبه در آیین اهدای جوایز به دانش آموزان و نفرات برتر مسابقات علمی و پژوهشی که در سالن همایش پژوهش سرا آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد، افزود: هدایت دانش آموزان پژوهشگر بر عهده دست اندرکاران نهاد تعلیم و تربیت و به ویژه مربیان پژوهش سراهای دانش آموزی است و باید با هدایت و حمایت این افراد راه رشد و پیشرفت انها را فراهم نمود.

وی اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت باید پژوهش محوری را به طور جدی و عملیاتی سرلوحه کار خویش قرار دهد، زیرا تربیت دانش آموزان پژوهشگر با توجه به سند تحول بنیادین از وظایف مهم آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: فرهنگ پژوهشگری و نحوی تحقیق و پژوهش به دانش آموزان باید از مدارس و پژوهش سراها آموزش داده شود و همه ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت باید بستر رشد و پیشرفت استعدادهای نهفته در دانش اموزان را فراهم کنیم و آنها را شناسایی و طرح هایشان را حمایت نماییم.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: دانش آموزان محقق نیاز به مطالعه عمیق دارند و باید کتاب های معتبر علمی اندیشمندان و دانشمندان را مطالعه  کنند و تکنیک های لازم تحقیق و پژوهش را یاد بگیرند و از راهبران علمی پژوهشی خوب و معلمان استفاده نمایند.
مهر افزون یادآور شد: دانش آموزان پژوهشگر باید به دنبال یافته های جدید باشند و تمام خلاقیت و جدیت خود را برای طرح ها و ایده های علم به روز به کار ببرند و تحقیقات آن ها در جامعه مورد بهره برداری و موثر باشد.
مهرافزون تصریح کرد: تقویت، هدایت و تربیت دانش آموزان تلاشگر و پژوهشگر از وظایف آموزش و پرورش است و از طرح ها ی دانش آموزان با تمام توان حمایت خواهد کرد.

در این مراسم از ۲۰ تن از مدیران، راهبران و  پژوهشگران به علت افتخار آفرینی در سطح کشور و استان تقدیر به عمل آمد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir