بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری

بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
شناسه خبـر : ۱۴۱۷۸۶ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت : تلاش خواهیم کرد امسال سد کمندان و تاج امیر را به بهره برداری برسانیم .

سید احمد موسوی : به گزارش موج خبر لرستان ، داریوش حسن نژاد با اشاره وضعیت سد سازی در استان به خبرنگار موج خبر در خرم آباد گفت : در حال حاضر ۱۰۰ درصد بدنه سد کمندان ازنا و همچنین بیش از ۸۵ درصد شبکه این سد اجرا گردیده و هم اکنون این پروژه در مرحله پیش آبگیری سد قرار دارد که تاکنون ۱۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد موجود است .

وی افزود : طبق برنامه ریزی و آیین نامه های موجود که طی ۳ سال بایستی آبگیری تکمیل شود هم اکنون دو سوم ظرفیت آبگیری سد کمندان در ازنا پر است و آب اندازی ساحل چپ و راست آن نیز آغاز و در دستور کار قرار گرفته است .

حسن نژاد ادامه داد: تملک املاک و اراضی اطراف سد نیز تا سقف تراز نرمال انجام پذیرفته و تملک مابقی املاک و اراضی که ۴ پرونده می باشند در واحد حقوقی در حال طی مسیر تملک قرار دارند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه تلاش می شود امسال سد کمندان ازنا و سد تاج امیر که سال گذشته آبگیری شد را به بهره برداری برسانیم اظهار داشت : با توجه به ابلاغ ۳۰۷ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه به استان در مرحله اول در حوزه آب رسانی بروجرد ، اجرای شبکه ایوشان و شبکه تاج امیر ، تکمیل سد بروجردی و سد آبسرده و همچنین آماده سازی سد تاج امیر و کمندان اقدام و جهت بهره برداری در برنامه کاری قرار دهیم .

داریوش حسن نژاد در ادامه به طرحهای ایستگاههای پمپاژ استان پرداخت و افزود : پروژه ایستگاههای پمپاژ استان در حال تکمیل هستند ایستگاههای پمپاژ نیله ، جایدر، اسماعیل آباد و چم مهر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله تکمیل و اتمام قرار دارند و حتی ایستگاههای نیله و اسماعیل آباد راه اندازی گردیدند.

وی عنوان نمود: ایستگاه جایدر حداقل ۱۵۰۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می دهد که این پروژه نیز امسال تکمیل خواهد شد ایستگاه چم مهر در صورت تخصیص اعتبار ظرف مدت ۳ ماه تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در پایان گریزی هم به طرحهای جدید سد سازی در استان زد و گفت : ساخت سد خسروآباد، داربلوط، کاکاشرف و ماربره هم از برنامه های شرکت می باشند که با توجه به اینکه سالهای گذشته دولت با مجور ماده ۲۳ این طرحها موافقت ننمود امسال این طرحها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شدند و انشااله در صورت اخذ مجوزات لازم ، این پروژه ها نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت .

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir