وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است

وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
شناسه خبـر : ۱۴۱۹۱۲ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل‌بیت(ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی موج خبر اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آنها دفن است.

نوروزپور با بیان اینکه "در زمان حاضر شش‌هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌."، گفت: امامزادگان در دین‌باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آنها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آنها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به‌شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

او ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف میان خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل‌بیت(ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

نوروزپور اضافه کرد: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

او با اعلا اینکه "اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است."، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ "تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید."، گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.

انتهای پیام/+

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir