ترور دانشمندان ایرانی نشانه ضعف و ناتوانی دشمنان است

ترور دانشمندان ایرانی نشانه ضعف و ناتوانی دشمنان است
شناسه خبـر : ۴۷۹۲۶ یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

بروجرد - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) گفت: ترور دانشمندان و شخصیت های بزرگ علمی ایران اسلامی نشانه ضعف و ناتوانی دشمنان در برابر عزم ملت برای پیشرفت علمی و حرکت به سوی خودکفایی جمهوری اسلامی است.

حسن مروتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر به مناسبت ترور و شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند ایرانی افزود: بار دیگر ترور یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور، بر دل دوستداران علم و دانش به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران غم بزرگی نهاد.

وی اظهار داشت: جنایت صورت گرفته در به شهادت رساندن یکی دیگر از دانشمندان نخبه و برجسته این سرزمین، که نشانه‌ی بارز وحشت دشمن از دستیابی ایران به علوم و فناوری‌های پیشرفته است، دگر بار چهره واقعی تروریسم را به نمایش گذاشت.
رییس دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) گفت: برای پستی دشمنان انقلاب اسلامی همین کافی است که در شرایطی که ویروس کرونا روزانه جان خیل عظیمی از جهانیان را می‌گیرد، دانشمند عزیزی که در زمینه‌ی تهیه‌ی کیت‌های تشخیص و واکسن این بیماری از هیچ تلاشی دریغ نکرد را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
مروتی افزود: خون پاک شهدا، الهام بخش جوانان این مرز و بوم و ملل مظلوم جهان و محرک قلوب مومنان درجهت اعتلا و سرافرازی همه جانبه میهن اسلامی و مقاومت ملل مظلوم و مستضعفان خواهد بود؛ به طور قطع راه پرافتخار این شهید والامقام، توسط جوانان مؤمن و انقلابی به خصوص اساتید و دانشجویان که فرماندهان و افسران جهاد علمی کشورند، پرقوت و پرشتاب ادامه خواهد یافت.
وی بیان کرد: شهادت سردار سرافراز پژوهش و نوآوری، شهید محسن فخری زاده مهابادی، پیشرو عرصه علم و دوستدار تعالی ایران عزیز را به آن استاد شهید تبریک و به محضر قدسی حضرت بقیة الله الاعظم (عج) مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران، به ویژه خانواده ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متّعال علوّ درجات را برای روح امام راحل و همه شهدای عزیز انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هسته‌ای خواستارم و برای خانواده این شهید عزیز از خدای بلند مرتبه صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir