پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ / آغاز شمارش آراء در شعب اخذ رأی / رکورد مشارکت انتخابات سال ۱۴۰۰ شکسته شد +عکس و فیلم

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از ساعت ۸ صبح جمعه پانزدهم تیرماه به صورت رسمی در شعب اخذ رأی سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.

به گزارش موج خبر، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۵ تیر در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان که در دور نخست بیشتری آرای مردمی را کسب کرده بودند در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا برنده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مشخص شود.

تعداد واجدین شرایط و نحوه اخذ رای

_ در انتخابات ریاست جمهوری امسال ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند.

_ انتخابات از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ تیر آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت نیاز، زمان رای گیری را تمدید کند.

_ برای رای دادن، به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی نیاز است. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.

_ در پایان زمان رای گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری ها و فرمانداری ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می شود و بعد از تایید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

لحظاتی پیش با به صندوق انداخته شدن اولین رای در ولینگتون نیوزلند فرآیند رسمی مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور

متن این اطلاعیه به این شرح به اطلاع می رسد:

بسمه تعالی

در استای اجرای ماده «۷۲» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.

رای گیری دور دوم انتخابات در پاکستان

رای گیری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در پنج شعبه اخذ رای در پاکستان، راس ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی بار دیگر با مشارکت پرشور ایرانیان آغاز شد.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دور دوم «چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، رأی خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از انداختن رای خود به صندوق تاکید کردند که در مرحله دوم انتخابات مردم باید همتشان بیشتر باشد تا کار را تمام کنند و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است، خداکند این‌طور باشد، افزودند: اگر این‌طور باشد خرسندکننده است. ان‌شاءالله مردم رای بدهند و بهترین را انتخاب کنند.

حضور ناطق‌نوری در صف مردمی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات

وزیر کشور رای خود را به صندوق انداخت

احمد وحیدی، وزیر کشور در آغازین دقایق رای گیری، رای خود را به صندوق انداخت.

سردار حاجی زاده: هر رای مانند یک تیر موشک است

سردار حاجی زاده پس از آنکه را خور برای دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاتس جمهور ی به صندوق انداخت در گفت‌گویی تاکید کرد : یک خواهش دارم از مردم رای گیری موجب اقتدار است، مردم تنبلی نکنند شاید انتقاداتی هم باشد، هر رای مانند یک تیر موشک است.

آغاز فرایند رای گیری دور دوم انتخابات در تایلند، تاجیکستان و ترکمنستان

فرایند رای گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در تایلند، تاجیکستان و ترکمنستان آغاز شد.

رئیس قوه قضاییه در انتخابات شرکت کرد

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شعبه مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت.

مخبر رای خود را به صندوق انداخت

محمد مخبر در ساعت اولیه رای‌گیری با حضور در ستاد انتخابات کشور و با همراهی وزیر کشور و رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد.

اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور

نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن)می باشند .

یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

قالیباف رای خود را در حرم مطهر رضوی به صندوق انداخت

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی صبح جمعه ۱۵ تیرماه با حضور در حرم مطهر رضوی، رای خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

شور یزدی‌ها در پای صندوق رای

مردم ولایتمدار دارالعباده یزد لحظاتی قبل و همزمان با سراسر کشور، با حضور خود در پای صندوق‌های رای حماسه سازی دیگری را آغاز کردند.

جهانگیری در انتخابات شرکت کرد

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی صبح امروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه ارشاد تهران در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که لحظاتی قبل انتشار یافت به این شرح است:

به اطلاع کلیه هم میهنان گرامی و اعضای شعب اخذ رأی می رساند؛ اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

همچنین، به منظور تسریع در احراز هویت رأی دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه های قدیمی، الزامی است.

یادآور می گردد، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی همانند مرحله اول انتخابات مذکور امکان پذیر نمی باشد.

بانوی ۱۰۰ ساله رای خود را در صندوق انداخت

بانوی ۱۰۰ ساله ترکمن در گنبدکاووس در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه به این شرح است.

بسمه تعالی

پیرو اطلاعیه‌های شماره «۵» ستاد انتخابات کشور به آگاهی کلیه هموطنان گرامی می‌رساند، فهرست اسامی و شناسه نامزدهای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد؛

۱. آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

۲. آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

سیدمحمد خاتمی در حسینیه جماران رأی داد

حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق صبح امروز با حضور در حسینیه جماران در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم رأی داد.

علی لاریجانی در روستای «لوط» لاریجان رای خود را ثبت کرد

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در یکی از شعب اخذ رای بخش لاریجان شهرستان آمل رای خود را برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران به صندوق انداخت.

همراهی ظریف با پزشکیان برای شرکت در انتخابات

پزشکیان برای شرکت در انتخابات همراه با ظریف راهی شد.

سعید جلیلی در انتخابات شرکت کرد

سعید جلیلی با حضور در مسجد جامع قرچک، در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شرکت کرد.

حضور روحانی در انتخابات

حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله جنتی رای خود را در صندوق انداخت

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در شورای نگهبان رای خود را در صندوق انتخابات مرحله چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

حضور امام جمعه مشهد در پای صندوق رای

آیت الله علم الهدی امام جمعه شهر مشهد با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور

در اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور آمده است: در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی باشد.

ضمناً به کلیه دارندگان شناسنامه های قدیمی توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

یادآور می‌گردد، در مرحله دوم انتخابات مذکور همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت‌های ملی قدیمی«بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی باشد.

روند رو به رشد حضور مردم در شعب اخذ رای

استاندار تهران گفت: برحسب مقررات کسانی که شناسنامه دارند و کارت ملی به همراه ندارند با ارائه شماره ملی و استعلام از ثبت احوال می توانند رای خود را در صندوق بیاندازند.

علیرضا فخاری در ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق مشاهدات و بررسی های صورت گرفته شاهد حضور مردم از ساعات اولیه صبح پای صندوق های رای هستیم.

فخاری از روند رو به رشد حضور مردم در شعب اخذ رای نسبت به دور قبل خبر داد و گفت: هم اکنون فرصتی فراهم شده که مردم بتوانند انتخاب نهایی را داشته باشند.

استاندار تهران در خصوص رای دادن با مدرک هویتی عنوان کرد: برحسب مقررات، کسانی که شناسنامه دارند و کارت ملی به همراه ندارند با ارائه شماره ملی پس از دریافت استعلام های لازمی که توسط عوامل حاضر در شعب از ثبت احوال گرفته می شود و تطبیق اطلاعات، می توانند رای خود را در صندوق بیاندازند.

فخاری عنوان کرد: همه عوامل اجرایی و نظارتی خاصه در سلسه مراتب وزارت کشور از آرای مردم صیانت می کنند تا انتخابات در «امنیت» و «سلامت» کامل برگزار شود.

وی افزود: با رقابت کاندیداها سطح مشارکت هم در حال افزایش می باشد که ان شاءالله شاهد پیروزی توام با عزت مردم در این آزمون بزرگ سیاسی باشیم.

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور

متن اطلاعیه به این شرح است:

به استناد تبصره «۵» قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رأی، به آگاهی نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می گردند.

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که پیش از ظهر روز جمعه منتشر شد، به این شرح است:

به اطلاع کلیه جوانان برومند ایران اسلامی می رساند، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می باشد. لذا کلیه متولدین روز«۱۵» تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.

یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور

این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی نمایندگان محترم فرماندار و اعضای شعب اخذ رای می رساند؛ در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همانند مرحله اول انتخابات مذکور، اخذ اثر انگشت از رای دهندگان در دستگاه های احراز هویت مستقر در شعبه ممنوع بوده و ضرورتی ندارد و فقط اثر انگشت شرکت کنندگان در تعرفه های اخذ رای آنها ثبت می گردد.

زاکانی در مسجد «عیسی‌خان وزیر» رای خود را به صندوق انداخت

علیرضا زاکانی شهردار تهران همزمان با ساعات اولیه برگزاری دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد مرحوم میرزاعیسی‌خان وزیر واقع در خیابان حافظ تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه تاکید کرد:

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای محترم انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی و شناسه ی انتخاباتی ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

آیت الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجعه تقلید شیعیان با حضور در پای صندوق دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق انداخت.

شواهد میدانی نشان می‌دهد حضور مردم نسبت به هفته قبل بیشتر است

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (جمعه ۱۵ تیر ماه) در حاشیه بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تأخیر خاصی را در شعب اخذ رأی نداشتیم.

وی بیان کرد: در تمام شعب اخذ رأی ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت دارند. در هر شعبه ۳ تا ۴ ناظر داریم که اساساً فرایند رأی‌گیری با حضور عوامل اجرایی و ناظر انجام می‌شود و در صورتی که ناظران حضور نداشته باشند، رأی‌گیری آغاز نمی‌شود.

طحان نظیف ادامه داد: همچنین نمایندگان نامزدها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و شعب اخذ رأی حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف است. ناظران شورای نگهبان افرادی آموزش دیده هستند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را به عنوان حق الناس وظیفه خود می‌دانیم و عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلفی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند.

وی توضیح داد: این گزارش از طریق سامانه مردم ناظر به ما ارسال می‌شود و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تا حصول نتیجه این گزارش‌ها را پیگیری می‌کند.

طحان نظیف اظهار کرد: طبق قانون، نظارت بر فرایند انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات را ندارد. اگر سامانه‌های دیگری به جز سامانه مردم ناظر برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده است، از نظر ما هیچ اعتباری ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از ابتدای صبح تاکنون با مورد خاصی مواجه نبودیم و امیدواریم که تا پایان رأی‌گیری به همین صورت باشد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بر اساس گزارش‌ها پیش‌بینی می‌کنید که شاهد مشارکت بیشتری نسبت به هفته گذشته باشیم، گفت: شواهد میدانی حاکی از این است که حضور مردم تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مقداری بیشتر بوده است، اما نمی‌توان تا پیش از فرایند رأی‌گیری نسبت به میزان مشارکت اظهار نظر کرد.

سرلشکر باقری در دور دوم انتخابات شرکت کرد

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رای خود را در صندوق مسجد جامع امام جعفر صادق(ع) اقدسیه به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور

متن اطلاعیه به این شرح به اطلاع مردم ایران اسلامی می رسد:

بسمه تعالی

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.


آیت‌الله جوادی آملی رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق أخذ رأی انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح منتشر شد:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولین شعب اخذ رای می توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی نمایند.

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور

این اطلاعیه که بعدازظهر جمعه منتشر شد به این شرح است:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می رساند، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، لذا از رأی دهندگان گرامی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می بایست رأی گیری بعمل آید.

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن میتوانند در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند .

طحان‌نظیف: مردم رای دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند

سخنگوی شورای نگهبان از مردم خواست تا رای دادن خود را به ساعات انتهایی موکول نکنند.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جریان برگزاری انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح آغاز رای گیری را در شعب سراسر کشور داشتیم و به موازات آن در بیش از ۹۵ کشور انتخابات در حال برگزاری است.

وی افزود: همکاران من در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در کارگروه‌های شش گانه‌ای تمام استان‌های کشور را پوشش می‌دهند و هر گزارشی که از سامانه مردم ناظر و همچنین ناظران شورای نگهبان از شعب اخذ رای دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند و تا حصول نتیجه اقدامات لازم در مورد آن انجام می‌شود. (متن کامل خبر)

بازدید اعضای شورای نگهبان از ستاد انتخابات خارج از کشور

«خیرالله پروین» و«غلامرضا مولابیگی» دو حقوقدان شورای نگهبان صبح امروز - جمعه- از ستاد انتخابات خارج از کشور در محل دستگاه دیپلماسی بازدید کردند .

در جریان این بازدید، اعضای شورای نگهبان در جریان روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور قرار گرفتند.

اعضای شورای نگهبان در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت از جمله یاد شهید حسین امیرعبداللهیان از فعالیت‌های مقامات وزارت امور خارجه جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور تشکر و قدردانی کردند.

متن اطلاعیه که توسط محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران قرائت شده به این شرح است:

بسمه تعالی

با تشکر از مردم شریف ایران اسلامی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و با توجه به گزارش های دریافتی از شهرستان های سراسر کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای و نظر به موافقت وزیر محترم کشور، زمان اخذ رای در کلیه شعب به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰/۰۰ ( هشت شب ) در سراسر کشور تمدید می گردد.

تاکنون خدشه در سلامت انتخابات مشاهده نکردیم

سیدرضا صالحی امیری نماینده «مسعود پزشکیان» با ارزیابی مثبت از روند کلی انتخابات، گفت: تاکنون روندی که باعث خدشه در سلامت انتخابات شود یا مداخله و متغیری که به اصل سلامت انتخابات لطمه وارد کند مشاهده نکردیم. (متن کامل خبر)

مهلت رای‌گیری انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۲ تمدید می‌شود.

پویش "بعلاوه یک" در وب‌سایت رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: «مردم باید تنبلی نکنند، بی‌اعتنائی نکنند، دستِ‌کم نگیرند؛ در همه‌ی گوشه‌های کشور در انتخابات شرکت کنند. مشارکت فقط مال شهرها نیست؛ مال شهرهای بزرگ نیست؛ در انواع مراکز جمعیّتی، روستاها، بخشها مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز بشود.»

با هشتگ #بعلاوه_یک، تصویر حضورتان بعلاوه یک نفر از دوستان، آشنایان خود در پای صندوق را در شبکه‌های اجتماعی منتشر یا به حساب @Khamenei_contact در پیام‌رسان‌های داخلی روبیکا و بله ارسال کنید.

افزایش موج حضور، با فروکش کردن موج گرما

با فروکش کردن دمای هوا و گرمای تابستانی، شعب اخذ رأی سراسر کشور شاهد حضور گسترده رای‌دهندگان و تشکیل صفوف طولانی رأی‌دهندگان در سراسر کشور است.

مشاهدات میدانی خبرنگاران ما از اقصی نقاط کشور حکایت از افزایش مشارکت مردم در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مرحله نخست انتخابات دارد.

عکس دسته‌جمعی رأی دهندگان مقابل مسجدالنبی نارمک

صف طولانی مردم در حسینیه ارشاد

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی با حضور در یکی از مراکز اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تهران، رای خود را به صندوق انداخت.

انتخابات تا ساعت ۲۴ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور زمان اخذ رای در تمام شعب تا ساعت ۲۴ تمدید می‌شود.


آرامش کامل در شعب اخذ رای پایتخت/کمبود تعرفه رای نداریم

استاندار تهران ضمن اعلام تمدید ۲ ساعت دوم اخذ رای، از آرامش کامل در شعب اخذ رای استان خبر داد و گفت: هیچ گزارشی مبنی بر کمبود تعرفه رای در پایتخت نداشته‌ایم.

فرآیند شمارش آرا در برخی روستاها آغاز شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:
فرآیند شمارش آرا به خصوص در روستاها از ساعت ۱۸ و در برخی شعبه‌ها از ساعت ۲۰ آغاز شده است.

از ساعت ۲۴ کار شمارش آرا در همه شعب آغاز می‌شود و بعد از آن نتیجه آرا در کل شهرستان و استان تجمیع می‌شود.

رکورد مشارکت انتخابات سال ۱۴۰۰ شکسته شد

براساس برآوردها میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری به بیش از ۲۸ میلیون رای رسیده و از میزان رای در انتخابات سال ۱۴۰۰ فراتر رفته است.

پایان زمان قانونی رأی‌گیری/ أخذ رأی ادامه دارد

 بنابر اظهارات سخنگوی شورای نگهبان اخذ رای از از کسانی که در شعب حضور دارند تا آخرین نفر انجام خواهد شد.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir