لیبرمن: اسرائیل مانند یک کشتی بدون کاپیتان در دریای متلاطم است/ یک منبع نظامی صهیونیست: حماس توانسته از نظر نظامی و مالی خود را بازسازی کند/ هلاکت فرمانده تیم تک‌تیراندازان ارتش اسرائیل در کرانه باختری + عکس و فیلم

یک منبع در ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عملیات کنونی در شجاعیه ثابت کرد که حماس توانسته از نظر نظامی و مالی خود را بازسازی کند.

سرویس جهان مشرق - «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: آوارگان فلسطینی در غزه از کمبود شدید پناهگاه و کمک‌های حیاتی رنج می‌برند.

دوجاریک گفت: توزیع کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه مرزی «کرم ابو سالم» به دلیل مشکلات امنیتی و کمبود سوخت تقریبا غیرممکن شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه مهمات منفجر نشده در غزه خطر بزرگی را به ویژه برای کودکان ایجاد می‌کند، گفت: شنبه گذشته یک دختربچه ۹ ساله در خان‌یونس در اثر انفجار مهمات باقی مانده جان خود را از دست داد.

او افزود: اسرائیل اجازه انتقال بیش از نیمی از کمک‌های برنامه‌ریزی‌شده به شمال غزه را که بالغ بر ۱۱۵ ماموریت در ماه ژوئن بود، نداد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز گزارش داد که به دلیل تعطیلی دوباره اسکله شناور غزه ساخت آمریکا، بخشی از این کمک‌ها به انبارهای این سازمان منتقل شدند.

سازمان ملل، یرنامه جهانی غذا و دیگر نهادهای بین‌المللی تایید می‌کنند که قحطی در غزه به ویژه در شمال آن در آستانه وقوع بوده و بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی با سطوح نگران‌کننده‌ای از نبود امنیت غذایی مواجه بوده و جانشان در معرض خطر قرار دارد.

گرسنگی و سوءتغذیه در غزه نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه از اکتبر ۲۰۲۳ است چراکه تل‌آویو از همان روز اول جنگ با در پیش گرفتن اقداماتی نوار غزه را به قحطی نزدیک کرد.

با وجود صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ و درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری از این رژیم برای اتخاذ تدابیری فوری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و نیز تلاش برای بهبود شرایط انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه می‌دهد.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و شصت و پنجمین روز جنگ در غزه

استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی یکی دیگر از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های نازی‌ است

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته دو جنایت دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۲۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱ نفر هم زخمی شدند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شماره شهدای جنگ از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۷۹۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۷۰۶۰ نفر رسیده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که استفاده ارتش نازی و جنایتکار رژیم صهیونیستی از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در جریان عملیات‌های تروریستی خود در نوار غزه، جنایتی به تمام معنا و نقض صریح قوانین جنگی و حقوق اسرا و نادیده گرفتن تمامی قوانین، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

عزت الرشق تصریح کرد که استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی یکی دیگر از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های نازی‌ است که شامل انواع انتقام‌جویی وحشیانه اعم از به گرسنگی کشاندن، تحقیر و شکنجه، بی‌توجهی عمدی پزشکی، محروم کردن از غذا و دارو، شکستن دست و پا، قتل تدریجی و اعدام‌های میدانی می‌باشد.

الرشق خاطر نشان کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کرده و از دیوان دادگستری بین‌المللی و دیوان کیفری بین‌المللی نیز می‌خواهیم جنایت استفاده از اسرا به عنوان سپر انسانی را هم به پرونده جنایات جنگی رژیم صهیونیستی که سران رژیم اشغالگر به خاطر آن محاکمه می‌شوند، اضافه کنند.

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که حداقل ۵۵۷ هزار زن در غزه با فقدان شدید امنیت غذایی مواجه هستند. این آژانس بیان کرد که مادران فلسطینی در غزه با خطر قحطی و گرسنگی رو به رو هستند و برای یافتن غذا برای خود و فرزندانشان تلاش می‌کنند. آنروا تاکید کرد مشکلاتی که روزانه مادران فلسطینی در غزه با آن مواجه هستند بسیار زیاد و در حال افزایش است و همین الان باید آتش‌بس حاصل شود.

یکی از آزادشدگان دکتر محمد ابو سلمیه مدیر بیمارستان شفا در شهر غزه است که از ماه‌ها پیش پس از حمله نظامیان صهیونیست به این بیمارستان به اسارت گرفته شده بود. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی علت آزادی این اسرا را پر بودن زندان‌های اسرائیلی عنوان کرده است. پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از برخی منابع در دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یواو گالانت از تصمیم آزادی مدیر بیمارستان شفا مطلع نبوده است.

آخرین تحولات میدانی/ مقاومت اسلامی عراق هدفی مهم را در ایلات مورد حمله قرار داده است/ کشته شدن فرمانده تیم تک‌تیراندازان ارتش و یک نظامی اسرائیلی در طولکرم و جنین

حزب الله لبنان ساختمانی را در شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار داد. حزب الله در عملیاتی دیگر پایگاه دوویو در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد. پایگاه السماقه در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا نیز هدف حمله حزب الله قرار گرفت.

گردان‌های قسام اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق رفح در جنوب نوار غزه در کمین گرفتار کرده و ضربه سختی به آن‌ها وارد کرده است.

حملات حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

این گردان‌ها بیان کرد که گروهی از نظامیان اسرائیلی را به داخل خانه‌ای بمب‌گذاری شده در شهر رفح که اخیرا برای عملیات تک‌تیراندازی از آن استفاده شده بود، کشانده و به محض ورود این نیروها به خانه، آن را منفجر کرده است. قسام تاکید کرد در این عملیات همه نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

در همین حال، برخی منابع اعلام کردند بالگردهای اسرائیلی همزمان با شلیک گسترده ارتش اشغالگر به سمت مناطق شرقی رفح، برای انتقال کشته‌ها و مجروحان اسرائیلی در این شهر به زمین نشستند.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی مهم را در ایلات (ام رشراش) در جنوب فلسطین اشغالی با پهپاد هدف قرار داده است.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح امروز دوشنبه به اردوگاه نور شمس در طولکرم در کرانه باختری یورش بردند. به دنبال یورش صهیونیست‌ها به این اردوگاه، مبارزان مقاومت اقدام به مقابله با آن‌ها کردند. منابع محلی اعلام کردند که درگیری شدیدی در این اردوگاه بین مقاومت و صهیونیست‌های اشغالگر به وقوع پیوسته است.

هدف قرار دادن نظامی صهیونیست توسط تک تیرانداز مقاومت

همزمان با یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه نور شمس، بولدوزرهای اسرائیلی هم وارد این منطقه شده و خسارت زیادی به زیرساخت‌های آن وارد کردند. صهیونیست‌ها خط آب‌رسانی اصلی به اردوگاه نور شمس را هم تخریب کردند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد طی ۵ روز گذشته، فرمانده تیم تک‌تیراندازان ارتش و یک نظامی اسرائیلی در طولکرم و جنین در کرانه باختری کشته شده و ۱۷ نظامی دیگر نیز زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد با کشته شدن این دو نظامی، شمار کشته‌های این رژیم از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته به ۶۷۲ نفر افزایش یافت. ۷ نفر از این نظامیان در کرانه باختری و بقیه در نوار غزه کشته شدند.

شلیک ۲۰ موشک از خان یونس در جنوب نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی/ منابع عبری زبان از بازگشت دوباره نیروهای اشغالگر اسرائیلی به خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند

منابع عبری زبان اعلام کردند ظرف ۱۵ دقیقه ۷ مرتبه آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه از جمله کیزوویم، نیر عوز، العین الثالثه، حولیت، صوفا سدیه ابراهام و نیریم به صدا درآمده است. این منابع تاکید کردند که این شهرک‌ها هدف حمله موشکی گسترده‌ای قرار گرفتند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۲۰ موشک از خان یونس در جنوب نوار غزه به سمت شهرک‌های شورای منطقه‌ای اشکول خبر داد و تاکید کرد که سامانه گنبد آهنین تعدادی از این موشک‌ها را رهگیری کرده است.

گروهان‌های قدس اعلام کرد در پاسخ به ادامه کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، شهرک‌های کیزوویم، العین الثالثه، نیریم، صوفا، حولیت و چند شهرک دیگر را در مجاورت این باریکه هدف حمله موشکی سنگینی قرار داده است.

دستگیری گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

گردان‌های قسام اعلام کرد کرد که گروهی از نظامیان اسرائیلی را به داخل خانه‌ای بمب‌گذاری شده در شهر رفح که اخیرا برای عملیات تک‌تیراندازی از آن استفاده شده بود، کشانده و به محض ورود این نیروها به خانه، آن را منفجر کرده است. قسام تاکید کرد در این عملیات همه نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

مجاهدان قسام در عملیاتی دیگر دو تانک مرکاوا ۴ ارتش رژیم صهیونیستی را در مجله شجاعیه با دو بمب "شواظ" هدف قرار دادند.

منابع عبری زبان از بازگشت دوباره نیروهای اشغالگر اسرائیلی به خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به ساکنان شرق خان یونس دستور داده آنجا را تخلیه کنند زیرا به دنبال انجام عملیات نظامی دوباره در این منطقه است. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از حمله به رفح مدعی پاکسازی خان یونس از وجود مبارزان قسام و دیگر گروه‌های مقاومت شده بود.

لحظه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت

با وجود گذشت نزدیک به ۹ ماه از جنگ، در حالی که ارتش اشغالگر مدعی پاکسازی بیشتر مناطق نوار غزه از وجود مبارزان فلسطینی و نابودی مقاومت شده بود، مجددا در تمامی این مناطق با حضور نیروهای مقاومت مواجه شده است و مجبور شده مجددا عملیات‌های خود را در این مناطق از جمله شجاعیه در غزه و خان یونس در جنوب این باریکه ازسرگیرد.

لیبرمن: اسرائیل در حال حاضر مانند یک کشتی بدون کاپیتان در وسط دریای متلاطم است/ یک منبع در ارتش رژیم صهیونیستی: حماس توانسته از نظر نظامی و مالی خود را بازسازی کند/ مسئولان سیاسی اسرائیلی با انتقال به مرحله آخر جنگ علیه غزه در ماه جاری موافقت کردند

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» تاکید کرد که این رژیم از لحاط راهبردی رفتار اشتباهی را در پیش گرفته است و در حال حاضر مانند یک کشتی بدون کاپیتان در وسط دریای متلاطم است.

لیبرمن با انتقاد از دولت صهیونیستی خاطر نشان کرد که «در شمال تمامی خطوط قرمز زیر پا گذاشته شده است و بقای فرزندان و نوادگان ما در اینجا مستلزم جنگ با ایران و حزب الله است و ضرر ناشی از به تأخیر انداختن بیش از حد این جنگ از خطر ناشی از نتایج این جنگ سنگین تر است و در حال حاضر اسرائیل مانند کشتی بدون کاپیتان وسط دریایی متلاطم است.»

یک منبع در ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عملیات کنونی در شجاعیه ثابت کرد که حماس توانسته از نظر نظامی و مالی خود را بازسازی کند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از این منبع در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حماس ده‌ها موقعیت و جبهه جنگی در شجاعیه در اماکنی که ارتش ۶ ماه پیش در آنجا دست به عملیات زده بود، ایجاد کرده است.

گفتنی است که ارتش رژیم صهیونیستی پس از بازگشت به شجاعیه بعد از اینکه مدعی پاکسازی آن از وجود مبارزان قسام و دیگر گروه‌های مقاومت شده بود، مجددا با مقاومت قهرمانانه گروه‌های فلسطینی مواجه شده و ضربات سختی را در این محله دریافت کرده است.

"اسرائیل کاتس" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به وزرای خارجه ۲۵ کشور در سراسر جهان از آن‌ها خواسته به انگلیس پیوسته و آرا و نظرات حقوقی خود را در مخالفت با درخواست کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم به این دادگاه ارائه دهند.

مسئولان ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با پایگاه خبری عبری زبان والا گفته‌اند در صورتی که این کشورها یا برخی از آن‌ها نظرات حقوقی خود را برای دادگاه لاهه ارسال کنند، قضات دادگاه مجاب خواهند شد که دلیلی برای موافقت با درخواست کریم خان وجود نخواهد داشت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم به ۱۰ هزار سرباز جدید نیاز فوری دارد و «ما می توانیم ۴۸۰۰ نفر از آنها را از یهودیان مذهبی جذب کنیم.»

رادیو ارتش صهیونیستی افزود که «یوآو گالانت» در کمسیون سیاست خارجی و امنیت پاررلمان این رژیم «کنست» خاطر نشان کرد که «ما می توانیم ۴۸۰۰ سرباز از میان یهودیان مذهبی جذب کنیم و ۳۰۰۰ نفر دیگر را هم سال بعد به خدمت بگیریم. پس از آن هر ساله ۱۸۰۰ سرباز هم طبق برنامه جذب می کنیم. ما توافق کردیم که هر سال میزان جذب سربازان مان را ۵ درصد افزایش دهیم و طی ۵ سال به ۵۰ درصد برسیم.»

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مسئولان سیاسی اسرائیلی با انتقال به مرحله آخر جنگ علیه غزه در ماه جاری موافقت کردند. این منبع اسرائیلی بیان کرد که مسئولان سیاسی برای انتقال تدریجی به مرحله سوم و پایانی جنگ در غزه چراغ سبز نشان دادند. به گفته منبع مذکور، این تصمیم به خاطر پرونده مبادله اسرا و تنش در مرزهای شمالی به منظور اجتناب از گسترش دامنه جنگ اتخاذ شده است. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به موجب دستور صادر شده، ارتش به شیوه‌هایی دیگر عملیات نظامی در غزه را ادامه خواهد داد.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir