بزرگ‌ترین رویداد جراحی رایگان شکافِ لب در لرستان+ فیلم

بزرگ‌ترین رویداد جراحی رایگان شکافِ لب در لرستان+ فیلم
شناسه خبـر : ۱۴۴۳۴۷ جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰

بزرگ‌ترین رویداد جراحی رایگان شکاف لب در لرستان مرهمی بر درد ۳۰۰ بیمار مبتلا به این ناهنجاری در این استان است.

به گزارش موج خبر ازخرم‌آباد، شکاف لب از شایع‌ترین اختلالات مادرزادی در کودکان است که اشاره به بازبودن غیرطبیعی لب بالا و یا سقف دهان دارد و موجب تشکیل ناقص لب بالایی در کودکان می‌شود.

بخش‌های مختلف لب بالا در هفته ششم حاملگی در کنار هم قرار می‌گیرد و لب بالا را تشکیل می‌دهد، اگر این تکامل به‌طور کامل انجام نشود کودک دچار بیماری شکاف لب می‌شود.

کودک با شکاف لب یا شکاف کام ممکن است تحت عمل جراحی در طی دوره شیرخوارگی تا بلوغ قرار گیرد، امّا به‌دلیل هزینه‌های بالای این جراحی برخی خانواده‌ها برای جراحی فرزندانشان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

هزینه‌های بالای جراحی شکاف لب مؤسسه ملی سلامت مرهم را بر آن داشت تا لرستان را به‌عنوان مقصد سی‌وسومین سفر خیرخواهانه خود انتخاب کند.

این مؤسسه پس از فراخوان عمل جراحی رایگان شکاف لب و کام از 25 تا 28 خرداد اقدام به عمل 300 نفر از بیماران در لرستان می‌کند و مابقی متقاضیان نیز پس از ارزیابی‌های لازم توسط پزشکان متخصص در بیمارستان 15 خرداد تهران جراحی می‌شوند.

300عمل جراحی رایگان شکاف لب

عبدالجلیل کلانتر، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس تیم جراحی پلاستیک گروه مرهم در حاشیه عمل جراحی 300 بیمار دچار شکاف لب و کام گفت: سی‌وسومین سفر ما برای درمان رایگان بیماران شکاف لب از 25 تا 28 خرداد در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد توسط 60 پزشک متخصص و جراح پلاستیک  انجام می‌شود.‌

 وی افزود: مواردی که امکان عمل جراحی در خرم‌آباد نباشد را به بیمارستان تهران ارجاع خواهیم داد و هزینه‌ها توسط مؤسسه مرهم پرداخت می‌شود.

رئیس تیم جراحی پلاستیک گروه مرهم با اشاره به عملکرد این گروه در یک دهه اخیر،  عنوان کرد: مجموعه مرهم طی یک دهه اخیر بالغ‌بر 40 هزار ویزیت رایگان و بیش از هفت هزار عمل جراحی فوق‌تخصصی به‌صورت صددرصد رایگان انجام داده‌است.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، نیز عنوان کرد: نواقص شکاف لب و کام برای افرادی که از بدو تولد دچار این عارضه هستند، از 25 تا 28 خردادماه در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از 17 اتاق عمل مجهز در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد 10 اتاق عمل به عمل شکاف لب اختصاص داده شده‌است و علاوه بر متقاضیان لرستانی، استان‌های همجوار نیز می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

 

.

 

ثبت درخواست 3000لرستانی

کاظم مرادی‌فر، رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت لرستان، گفت: سه هزار و 250 بیمار دارای ناهنجاری‌های شکاف کام و لب در این استان متقاضی ویزیت و جراحی شدند.

مرادی‌فر بیان کرد: طرح جراحی شکاف کام و لب در لرستان یک رویداد ملی و از دو سال پیش پیگیری شده است که به‌عنوان سی‌وسومین سفر مؤسسه ملی مرهم در این استان انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: زیرساخت‌های موردنیاز جراحی‌های رویداد بزرگ جراحی شکاف کام و لب از طرف دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اختیار مؤسسه ملی مرهم قرار گرفته‌است.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین سلامت لرستان اذعان کرد: اجرای این رویداد از طریق فراخوان اطلاع‌رسانی شده‌است و تیم مجرب جراحی 60 نفره جراحی رایگان شکاف لب در این استان مستقر شدند.

مرادی‌فر با تأکید به اینکه مؤسسه ملی مرهم دارای 610 عضو پزشک مجرب در داخل و خارج از کشور است، ادامه داد: این تیم تاکنون 42 هزار و 700 بیمار را از طریق 32 دوره سفر درمانی در سطح کشور ویزیت و هفت هزار و 285 نفر را نیز به‌صورت رایگان جراحی کرده‌است.

موفقیت جراحی پلاستیک و ترمیمی در ایران

هرمز محمودوند، استاد تمام جراحی پلاستیک ترمیمی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: جراحی پلاستیک و ترمیمی در ایران بسیار خوشنام و موفق است.

وی افزود: از گذشته تاکنون این رشته تحصیلی در ایران آموزش داده شده‌است و حتی موارد شدید این ناهنجاری‌ها نیز با موفقیت تحت‌درمان و جراحی قرار گرفته‌است.

محمودوند تأکید کرد: در لرستان ظرفیت بسیار خوبی از پزشکان و جراحان داریم که در حال حاضر سه پزشک فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، چهار پزشک متخصص جراحی کودکان و نوزادان، چهار عضو هیئت‌علمی گوش و حلق و بینی، پزشکان متخصص قلب، داخلی و متخصص بیهوشی برای همراهی با این رویداد خیرخواهانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

گزارش از پگاه دالوند

فیلم از رضا قبادی

انتهای پیام/645

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir