واکنش ناتینگهام فارست به مجازات کسر امتیاز

واکنش ناتینگهام فارست به مجازات کسر امتیاز
شناسه خبـر : ۱۳۹۷۳۱ سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

باشگاه ناتینگهام فارست به مجازات در نظر گرفته شده برای این باشگاه به دلیل نقض مقررات مالی لیگ برتر انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش موج خبر، روز گذشته (دوشنبه) سازمان لیگ برتر انگلیس، باشگاه ناتینگهام فارست را به دلیل تخطی از مقررات مالی تعریف شده در اساسنامه رقابت‌ها، با کسر 4 امتیاز مجازات کرد؛ مجازاتی که منجر به سقوط یک پله‌ای این تیم به رده هجدهم جدول یعنی منطقه سقوط شد.

طبق قوانین، باشگاه‌های لیگ برتری اجازه ندارند که در سه فصل متوالی متحمل تراز مالی منفی بیش از 105 میلیون پوند داشته باشند. این در حالیست که ناتینگهام فارست سال 2022 به لیگ برتر صعود کرد و قبل از آن در دسته اول (چمپیونشیپ) رقابت می‌کرد اما در آن لیگ هم تیم‌ها اجازه ندارند سالانه بیش از 61 میلیون پوند تراز منفی داشته باشند، حال آنکه در مورد ناتینگهام فارست این رقم 34.5 میلیون پوند بیشتر از حد مجاز بود.

با این وجود باشگاه قهرمان سابق جام باشگاه‌های اروپا به حکم صادره اعتراض و با انتشار بیانیه‌ای آنرا اعلام کرده است. در این بیانیه آمده است: پس از ماه‌ها تعامل و همکاری‌‌های استثنایی با لیگ برتر انگیس، حکمی علیه باشگاه ماه صادر شد که غیرمنتظره بود. این حکم می‌تواند تمامیت لیگ برتر و عدالت در برگزاری رقابت‌ها را زیر سؤال ببرد. این حکم اعتماد ما را به سازمان لیگ برتر خدشه دار کرد.

تیم تحت هدایت نونواسپریتو سانتو، از زمان بازگشت به لیگ برتر انگلیس تا به امروز 42 بازیکن به خدمت گرفته است که در این مدت سه بار رکورد نقل و انتقالات باشگاه شکسته شده است. ابتدا برای خرید تایوو آوونی، بعد برای جذب مورگان گیبس و در پایان به منظور جذب ابراهیم سانگاره.

باشگاه ناتینگهام فارست دو هفته فرصت دارد تا به حکم صادر شده اعتراض کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir