ادامه ابهام در زمان شروع لیگ/ استارت بعد از فیفادی شهریور؟

ادامه ابهام در زمان شروع لیگ/ استارت بعد از فیفادی شهریور؟
شناسه خبـر : ۱۴۵۳۴۵ چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

در صورت آماده نشدن برخی از ورزشگاه‌ها، احتمال دارد زمان آغاز بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال تغییر کرده و به بعد از بازی‌های ملی موکول شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی موج خبر، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر ستادی را تشکیل داد تا روند آماده‌سازی برای شروع لیگ برتر تسریع پیدا کند.

سازمان لیگ بنا دارد با توجه به سال فشرده‌ فوتبال ایران به دلیل بازی‌های مقدماتی جام جهانی، مسابقات لیگ نخبگان آسیا و سطح دو آسیا، بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر را از 25 مردادماه آغاز کند اما برخی از ورزشگاه‌ها هنوز الزامات AFC را ندارند و خبرهایی به گوش می‌رسد که شاید لیگ برتر به تعویق بیفتد و پس از بازی‌های مقدماتی تیم ملی در شهریور ماه آغاز شود. تیم ملی روزهای 15 و 20 شهریور سال جاری در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 برابر قرقیزستان و امارات به میدان می‌رود.

امیرحسین روشنک، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بحث تعویق شروع بازی‌های لیگ برتر به خبرنگار موج خبر گفت: تلاش می‌کنیم این اتفاق نیفتد چون هم تیم ملی متضرر می‌شود و هم باشگاه‌هایی که در آسیا حضور دارند. بخشی از روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ها در اختیار ما بوده و بخشی دیگر در اختیار باشگاه‌ها، اداره کل استان‌ها و ... است.

وی افزود: پس از دستور مهدی تاج برای تشکیل ستاد آماده‌سازی ورزشگاه‌ها، بازدید ویژه‌ای از ورزشگاه‌ها داشتیم و جلساتی را با مقامات استانی برای رفع مشکلات برگزار کردیم. تقریباً از 10 ورزشگاه بازدید کرده‌ایم. امیدواریم ورزشگاه‌ها زودتر آماده شوند و اگر این اتفاق نیفتد تیم‌ها مجبور هستند ورزشگاه دیگری برای میزبانی معرفی کنند. باشگاه‌ها موظف هستند برای فصل پیش‌رو دو ورزشگاه برای بازی‌های خانگی خود اعلام کنند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ خاطرنشان کرد: شروع لیگ برتر در تاریخ اعلامی به سود فوتبال کشور است. اگر تیم ملی قبل از شروع لیگ وارد بازی‌های مقدماتی جام جهانی شود، مطلوب کادرفنی نخواهد بود. تعویق لیگ خواسته سرمربی تیم ملی و تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا نیست. تیم‌ها حداقل باید 4 بازی در لیگ انجام دهند تا از فشار بدنسازی خارج شوند.

«امیدواریم لیگ با تأخیر شروع نشود، چون اصلاً اتفاق خوبی نیست.» روشنک با تأکید بر این جمله گفت: لیگ امسال فشرده است و باید لابه‌لای بازی‌های تیم ملی و آسیایی مسابقات داخلی را برگزار کنیم.

وی در خصوص بحث لغو سوپرجام بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان عنوان کرد: اولویت ما در حال حاضر شروع لیگ است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir