بمب خبری در انگلیس؛ احتمال ریاست یک ایرانی در چلسی

بمب خبری در انگلیس؛ احتمال ریاست یک ایرانی در چلسی
شناسه خبـر : ۱۳۸۵۷۵ جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

بر اساس بند عجیبی که در قرارداد مالکان جدید چلسی وجود دارد، ریاست باشگاه هر ۵ سال یک بار می‌تواند بین مالکان جابه‌جا شود و بعید نیست که بولی کنار برود و بهداد اقبالی جایش را بگیرد.

بر اساس گزارش‌ها، ممکن است تاد بولی از ریاست چلسی برکنار شود. او از زمانی که با همکاری کمپانی کلیرلیک کپیتال باشگاه استمفوردبریج را در سال ۲۰۲۲ خرید، این سمت را در اختیار داشت. بولی بیش از یک میلیارد پوند برای بازیکنان هزینه کرد اما نتیجه مطلوبی دریافت نکرد. توماس توخل و گراهام پاتر هر دو از سرمربیگری اخراج شدند در حالی که انتصاب مائوریسیو پوچتینو در تابستان گذشته هم نتوانست تحولی در زمین ایجاد کند.

با فاش شدن جزئیات توافق‌نامه کتبی، به نظر می‌رسد که بولی نتواند برای درازمدت به عنوان رئیس باقی بماند. به نقل از تلگراف، به دلیل بند موجود در قرارداد، ریاست چلسی می‌تواند هر پنج سال یک بار عوض شود و گروه مالکان می‌توانند جانشین یکدیگر شوند.

کمپانی کلیرلیک کپیتال متعلق به بهداد اقبالی و خوسه فلیسیانو است و آنها این فرصت را خواهند داشت تا نماینده خود را در سال ۲۰۲۷ معرفی کنند. تلگراف تاکید می‌کند که این گزینه در حد پیشنهاد است و اجباری نیست و بولی می‌تواند از سال ۲۰۲۷ به مدت پنج سال دیگر نیز به عنوان رئیس چلسی باقی بماند. اگر کلیرلیک مخالف ریاست او باشد بولی باید تا سال ۲۰۳۲ صبر کند تا جایگاه خود را پس بگیرد.

این خبر در بحبوحه انتقادات فزاینده نسبت به مدیریت بولی در چلسی منتشر شده در حالی که گزارش‌های دیگر مدعی شده‌اند که نفوذ اقبالی در استمفوردبریج طی سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. هم اقبالی و هم فلیسیانو تا به الان ترجیح داده‌اند که دور از کانون توجهات کار کنند و اعتقاد بر این است که اقبالی در مدیریت امور روزانه چلسی دخالت بیشتری دارد.

تلگراف همچنین می‌گوید که از جزئیات نحوه تقسیم پول و قدرت در چلسی باخبر است، در حالیکه این جزئیات هرگز رسماً فاش نشد. آنها ادعا می‌کنند که صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کلیرلیک کپیتال مالک ۶۰ درصد سهام و حق رای در ۲۲ Holdco (شرکت مستقر در بریتانیا و مالک چلسی) است. بولی، هانس‌یورگ وایس و مارک والتر دارای سهام مساوی از ۴۰ درصد باقی مانده هستند. و ظاهرا از بولی، اقبالی و فلیسیانو به عنوان افراد دارای نفوذ نام برده شده است. ۱۳ درصد سهام بولی کاملاً به صورت خصوصی با پول خود او تأمین شده و گزارش شده که اقبالی و فلیسیانو سهام شخصی کمتری در صندوق ۶۰ درصدی کلیرلیک دارند.

با این حال، به نظر می‌رسد که بولی قصد ندارد به زودی از ریاست کنار برود. این گزارش جدید بیان می‌کند که او اغلب با همکارانش در مورد چشم‌انداز ۲۰ سال آینده در چلسی صحبت می‌کند. و همچنین می‌افزاید که: «کارشناسان خارجی احساس می‌کنند که فشار بیشتری بر روی اقبالی و فلیسیانو از سوی سرمایه‌گذاران برای دستیابی به نتایج سریع اعمال می‌شود».

بیشتر بخوانید:

  • بهداد اقبالی؛ مدیر ایرانی چلسی کیست؟/ ارزش دارایی تاجر ایرانی ساکن آمریکا چقدر است؟/ تصویری از عروسی ایرانی – آمریکایی بهداد اقبالی را ببینید
  • چلسی ۶ سال بی‌خانمان می‌شود!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir