ظهور یک استعداد بزرگ؛ هم‌بازی سابق رونالدو و فعلی مسی/ از انتقال با تماس ویدیویی در زمان کرونا تا سرگرم کردن هواداران و الهام بخشیدن به نسل بعدی

ظهور یک استعداد بزرگ؛ هم‌بازی سابق رونالدو و فعلی مسی/ از انتقال با تماس ویدیویی در زمان کرونا تا سرگرم کردن هواداران و الهام بخشیدن به نسل بعدی
شناسه خبـر : ۱۳۴۷۹۴ پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

الخاندرو گارناچو در مدت کوتاهی که در تیم اصلی منچستریونایتد بازی کرده به اعتبار و احترام زیادی دست پیدا کرده و به عنوان یکی از آینده‌دارترین بازیکنان جوان شناخته می‌شود.

نیک کاکس (رئیس آکادمی منچستریونایتد) زمانی که مشغول نظارت بر تمرینات تیم زیر ۱۲ ساله‌ها در کارینگتون بود متوجه شد که الخاندرو گارناچو در پیروزی ۳-۰ مقابل وستهم دو گل به ثمر رسانده. لبخند روی صورتش نشان می‌داد که تا چه حد در مورد این پسر احساس غرور می‌کند. آن همه تلاش برای یافتن و پرورش این استعداد نوجوان، به ثمر نشست. همه طرفداران اولدترافورد با اقتباس از آهنگ اصلی که برای کریستیانو رونالدو خوانده شده بود، «ویوا گارناچو» را می‌خواندند.

کاکس گفت: «وقتی در جایگاه می‌نشینم و طرفداران نام او را می‌خوانند واقعا شگفت‌زده می‌شوم. نشان می‌دهد که هواداران موفق شدند با یک بازیکن ارتباط برقرار کنند.»

در روزهای سخت کووید بود که یونایتد شروع به جستجو در کل اروپا کرد تا بازیکنی ۱۶ ساله پیدا کند که بتواند در یونایتد قهرمان شود. کاکس گفت: «تیم ما تمام بازیکنان آن سن را در سراسر اروپا شناسایی کرد، استعدادها را با هم مقایسه کرد و تلاش کرد تا مشخص کند کدام استعداد برای باشگاه فوتبال ما بهترین است. الخاندرو در صدر این لیست قرار گرفت. جراردو گوسمان، کارشناس آکادمی ما در اسپانیا، الخاندرو را به عنوان بهترین استعداد موجود در اسپانیا معرفی کرد.»

گارناچو که کارش را در ختافه شروع کرده بود، در آن زمان در اتلتیکو مادرید بود و بنابراین متقاعد کردنش برای خروج از آن باشگاه و آمدن به یونایتد کار سختی بود. به خصوص اینکه با محدودیت‌های کووید نمی‌توانستند با آوردن او به منچستر، خودش و خانواده‌اش را راضی به انتقال کنند.

کاکس ادامه داد: «مجبور شدم این کار را از اتاقم از طریق تماس ویدیویی و با استفاده از مترجم انجام دهم. پسران من در آن زمان ۱۴ و ۱۰ ساله بودند و به خوبی به یاد دارم که زمانی که در تلاش بودم تا الخاندرو را متقاعد کنم آنها با یکدیگر مشغول دعوا کردن بودند. من هنوز هم به پسرانم می‌گویم که اگر این بحث طولانی‌تر می‌شد، احتمالا الخاندرو گارناچو را در منچستریونایتد نداشتیم!»

رشد اولیه او در باشگاه کند بود زیرا کووید مانع تمرینات و درس‌های انگلیسی او می‌شد. این مسابقات قهرمانی جام حذفی جوانان در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ بود که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. به عقیده کاکس: «هر چه بازی بزرگتر باشد، عملکرد او بهتر خواهد بود.»

راه رسیدن به تیم اول چندان ساده نبود. زمانی که سرمربی جدید اریک تن‌هاخ تصمیم گرفت او را در اولین پیش‌فصل خود با تیم اصلی به بانکوک و استرالیا ببرد، بازیکن تقریباً همه چیز را خراب کرد. او پس از دو بار حضور دیرهنگام در جلسات تیم، از هر چهار بازی کنار گذاشته شد. در مورد مسئولیت‌های دفاعی او نیز تردیدهایی به وجود آمد.

او هیچ ترسی نداشت از اینکه اعلام کند کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است، و با این حرفش کاپیتان تیم ملی کشورش را برنجاند. مسی همان زمان او را در شبکه‌های اجتماعی آنفالو کرد. برونو فرناندش، کاپیتان باشگاه، گارناچو را زیر پر و بال خود گرفته و به او کمک می‌کند تا بر مسئولیت‌های خود متمرکز بماند.

گارناچو با گلی که در ۱۸ سال و ۱۲۵ روزگی به رئال سوسیداد زد، جوان‌ترین گلزن غیرانگلیسی یونایتد در اروپا شد و از جورج بست عبور کرد. فرناندش در آن زمان گفت: «خودش می‌داند که ما انتظارات زیادی از او داریم. در ابتدای فصل در بالاترین سطح خودش نبود و در تور پیش‌فصل نیز نگرشی که باید داشت را نداشت، اما اکنون بهتر تمرین می‌کند و شانس‌های خود را بدست می آورد. او مستحق شانس‌هایش است.»

این بازیکن ۱۹ ساله در حال حاضر به عنوان یک بازیکن تاثیرگذار در تیم اصلی تثبیت شده است. بازیکنی که یکی از بهترین گل‌های تاریخ باشگاه را در این فصل در گودیسون پارک با آن ضربه خیره‌کننده به ثمر رساند. کاکس گفت: «تماشای یک پسر جوان که چنین گلی مقابل اورتون می‌زند، برای بازیکنان جوانتر ما واقعا الهام‌بخش است. آن هفته همه در مرکز تمرینی ما مشغول تمرین قیچی برگردان بودند.»

شکی نیست که این ملی‌پوش آرژانتینی طرفداران یونایتد را شیفته خود کرده و باعث هیاهو و هیجان زیادی در ورزشگاه می‌شود. بازیکنی که کاکس می‌گوید «تمایل دارد که کمی شومن باشد. میل به انجام کارهایی که کمی غیرمتعارف هستند دارد و سعی می‌کند تماشاگر را سرگرم کند.»

با توجه به اینکه گارناچو هنوز ۱۹ ساله است، هواداران یونایتد سالهای طولانی و دور و درازی در پیش خواهند داشت تا از تماشای استعداد و عملکردهای خوب او در زمین لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

  • دست از تقلید از کریستیانو رونالدو بردار و از لیونل مسی الگو بگیر!
  • عکس| مسی بازیکنی که ادای رونالدو را درآورد آنفالو کرد!/ رونالدو این کار را نمی‌کند چون باشخصیت است
  • درخواست ستاره «فرار از زندان» از بازیکن منچستریونایتد؛ به لیورپول بیا!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir