منافقین، کارفرمای جدید گروهک‌های تروریستی شرق کشور / جزئیاتی مهم از جلسه محرمانه منافقین و تجزیه طلبان شرق در امارات

منافقین، کارفرمای جدید گروهک‌های تروریستی شرق کشور / جزئیاتی مهم از جلسه محرمانه منافقین و تجزیه طلبان شرق در امارات
شناسه خبـر : ۱۲۵۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

با توجه به فاصله گرفتن مردم سیستان و بلوچستان از برخی شخصیت‌های مذهبی افراطی، تصمیم بر آن شده که موج تبلیغی در جمعه‌های زاهدان و شرق کشور فارغ از خطبه ‌های نمازجمعه زاهدان مدیریت شود.

سرویس سیاست مشرق - در شهریور ماه امسال بود که جلسه ای محرمانه با حضور جواد دبیران نماینده گروهک تروریستی منافقین، عبدالغفار نقشبندی، حبیب الله بلوچ (سربازی) سرکرده گروهک تروریستی تجزیه طلب سهاب و نماینده گروهک تروریستی جیش العدل با هدف هماهنگی پیرامون اتحاد منافقین و این گروهک ها در شرق کشور و پرهیز از اختلاف با محوریت ۸ مهر (سالگرد حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان) برگزار گردید و افشای آن حواشی بسیاری همراه داشت.

بیشتر بخوانید

جلسه محرمانه منافقین با عبدالغفار نقشبندی و مسئولین گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب شرق کشور

اما در تازه ترین خبر از تحرکات گروههای تروریستی و بر اساس اعلام منابع آگاه امنیتی، اخیرا در کشور امارات جلسه دیگری میان این گروهک ها برگزار شده است.

در این جلسه محرمانه که در شهر شارجه برگزار شد دو توافق مهم انجام گرفته است:

  1. سازمان‌دهی تیم‌های تروریستی با کارفرمایی و تامین مالی منافقین: با توجه به موازی کاری موجود میان سه گروهک مذکور در جذب، مدیریت و سازماندهی و با توجه به کمبود نیروی انسانی، مقرر گردید تا جریان مشترکی برای جذب و سازماندهی با استفاده از ظرفیت "کانون‌های شورشی، عناصر جنبش دادخواهان و آزادگان عبدالغفار نقشبندی و عناصر گروهک تروریستی تجزیه طلب سهاب و سایر ظرفیت‌های موجود تکفیری شرق" شکل گیرد و همچنین مدیریت جذب و سازماندهی هسته‌های جهادی-انتحاری-تبلیغی شرق کشور جهت طراحی سلسله اقدامات تروریستی در شرق کشور برعهده منافقین قرار گیرد. پس طبق این توافق، شناسایی و ایجاد فرم نشان (راه اندازی پرونده) برای نیروهای دارای ظرفیت توسط سه گروه فوق انجام گرفته و درگام بعدی برای مدیریت و سازماندهی به منافقین معرفی می شوند.

  1. اقدامات ایذایی و تبلیغی و شعار نویسی: با توجه به فاصله گرفتن روز به روز مردم سیستان و بلوچستان از برخی شخصیت‌های مذهبی افراطی زاهدان ، تصمیم بر آن شده که موج تبلیغی را در جمعه ‌های زاهدان و شرق کشور فارغ از خطبه ‌های نمازجمعه زاهدان مدیریت کرده و تب اعتراضات شرق کشور را به صورت تبلیغی، شعار نویسی و بازتاب رسانه‌ای و یا به صورت ایجاد هسته‌های تبلیغی میدانی در روستاها و شهرستان‌های کوچک مرزی و مدارس سلفی شرق کشور مدیریت کنند. همچنین با توجه به شکسته شدن سکوت برخی علمای اهل سنت نسبت به اقدامات افراطی و ضد اسلامی جریانات و گروهکهای شرق کشور، این هسته ‌های تبلیغی وظیفه هزینه سازی برای این علما را بر عهده دارند.

ناگفته نماند که افشای خبر جلسه محرمانه کویته پاکستان و توافقات شکل گرفته در آن که با تائید رسمی خبر برگزاری جلسه از سوی سخنگوی گروهک تروریستی منافقین و حبیب الله بلوچ همراه بود، منجر به شکل گیری اختلافاتی به طور ویژه میان گروهک تروریستی تجزیه طلب سهاب گردید.

از سوی دیگر برگزاری میتینگ خیابانی حبیب سربازی در تورنتو کانادا به دعوت مهناز صمدی مسئول میز کانادای منافقین، همزمان با افشای این خبر موجب جدایی چند نفر از اعضای گروهک شد و حتی در ادامه برخی عناصر مسجد مکی واکنش ها و مواضع تندی را پیرامون این جلسه محرمانه اتخاذ کردند.

لازم به ذکر است که رسوایی ایجاد شده پس از انتشار خبر دیدار محرمانه و توافقات شکل گرفته موجب شد که سربازی و منافقین ضمن تایید رسمی خبر، صراحتا به راهبردی بودن این اتحاد در حوزه شرق کشور اعتراف کنند.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir