شناسایی ۵۳۵ انشعاب آب غیرمجاز در چگنی

شناسایی ۵۳۵ انشعاب آب غیرمجاز در چگنی
شناسه خبـر : ۱۲۱۵۰۱ شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

چگنی - مدیر آب و فاضلاب چگنی از شناسایی ۵۳۵ انشعاب آب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، فرزاد قلاوندی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از انجام گشت‌های رصد و پایش مستمر و شناسایی ۵۳۵ انشعاب آب غیرمجاز در سه ماه گذشته در شهرستان چگنی خبر داد.

وی اظهار کرد: استفاده از انشعاب آب غیرمجاز علاوه بر افزایش بی‌رویه مصرف آب سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای استان شده است، مصرف آب شرب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این گونه انشعاب‌ها منجر به اختلال در خدمات‌رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: انشعابات غیرمجاز شامل انشعاب گیری غیرقانونی از خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و حتی انشعاب گیری بدون اطلاع از انشعاب مجاز، دست‌کاری و تخریب کنتور به‌عنوان ابزار سنجش و اندازه‌گیری مصرف، هدایت آب تأسیسات برای مصارف دیگر، برداشت غیرمجاز از خروجی علمک آبرسانی و شیرهای برداشت عمومی است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان چگنی، بیان داشت: در این راستا با پیگیر و تلاش تمامی همکاران طی پایش‌های به‌عمل‌آمده تعداد ۵۳۵ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد ۹۹ فقره مجاز و ۱۴۶ فقره قطع و ۲۹۰ مورد در روند پیگیری حقوقی قرار دارند که با اقدامات صورت‌گرفته شاهد بهبود روند خدمت‌رسانی و افزایش وصول مطالبات در سطح شهرستان هستیم.

قلاوندی، تأکید کرد: طبق قانون و دستورالعمل‌های وزارت نیرو استفاده‌کنندگان از انشعاب غیرمجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند و از مردم شریف خواست هرگونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز، با شماره تماس ۱۲۲، به اطلاع این شرکت آبفا استان لرستان برسانند تا مأموران مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir