جهاد آب‌رسانی بسیج سازندگی به باغات پل‌دختر آغاز شد

جهاد آب‌رسانی بسیج سازندگی به باغات پل‌دختر آغاز شد
شناسه خبـر : ۱۱۶۲۵۸ دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

جانشین سپاه ناحیه پل‌دخترگفت: در شرایط خشک‌سالی و کم‌آبی ،برای جلوگیری از آسیب جدی به مزارع و درختان انجیر، جهاد آب‌رسانی بسیج سازندگی در پل‌دختر آغاز شد.

 فردین زارع روز دوشنبه در حاشیه اعزام خودروهای آب‌رسانی بسیج به مناطق دور افتاده در شهرستان پل‌دختر در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در پل‌دختر اظهار کرد:با هم‌کاری جهاد سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان و گروه‌های جهادی آب‌رسانی به روستاهایی که دسترسی به آب ندارند آغاز شد و در این راستا امروز برای نخستین بار خودروهای آب‌رسان بسیج به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

 وی افزود: برای جلوگیری از خشک شدن باغات منطقه و با توجه به مطالبه کشاورزان ،عملیات آب‌رسانی بسیج در پل‌دختر به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

جانشین سپاه ناحیه پل‌دختر گفت: آب‌رسانی بسیج سازندگی سپاه استان لرستان و گروه‌های جهادی در پل‌دختر با هم‌کاری نهادهای خدمات‌رسان مانند جهاد کشاورزی، شهرداری بسیج اصناف و کشاورزان انجام می‌شود.

وی از خیران، همه نهادها و کشاورزان خواست با هم‌دلی ،در راستای هم‌کاری برای مبارزه با بحران و چالش کم‌آبی امکانات و تجهیزات موجود خود را پایه کار آورند.

زارع یادآور شد: انتظار می‌رود کشاورزانی که در بالادست شهرستان پل‌دختر از منابع آبی استفاده می‌کنند، برای کمک به کشاورزان پایین‌دست و جلوگیری از خشک شدن درختان و باغات آنها ،حداقل با استفاده کمتر از موتور تلمبه‌ها و چند روز تعطیلی آن ،به هم‌نوعان خود کمک کنند.

مسوول حرکت‌های جهاد سازندگی بسیج استان لرستان گفت: آب‌رسانی به باغات و انجیرستان‌های پل‌دختر از سوی این نهاد باهدف کمک به کشاورزان و باغ‌داران و کاهش آسیب‌های خشک‌سالی و تولیدات کشاورزی منطقه می‌باشد.

 مصطفی دریکوند نیز در حاشیه اعزام خودروهای آب‌رسانی به باغات پل‌دختر اظهار کرد: هم‌کاری در آب‌رسانی به باغات از مطالبات به‌حق باغ‌داران و کشاورزان مناطق پایین‌دست استان لرستان می‌باشد که در شهرستان پل‌دختر به همت بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و گروه‌های جهادی بسیج پل‌دختر فعالیت آن آغاز شد.

 وی افزود: بنابراین امروز تانکر‌های آب‌رسانی، پس از آب‌گیری از منطقه سراب‌جهانگیر در نخستین مرحله از عملیات آب‌رسانی به باغات انجیر مناطق آب‌تاب و بابازید شهرستان پل‌دختر اعزام شدند.

 مسئول حرکت‌های جهاد سازندگی لرستان گفت: برای کمک به کمبود آب آشامیدنی در روستاهای جنوبی شهرستان پل‌دختر، مانند چم‌مهر ،هلوش و روستاهای اطراف آن ،مکاتبات جهت هم‌کاری استان‌های هم‌جوار در این زمینه صورت گرفت.

 مسئول کارگروه رسانه جهادی بسیج سازندگی کشور گفت: تغییر الگوی کشت یکی از راه‌کارهای بسیار مناسب و موثر در مقابله با بحران و کنترل منابع آبی است که متاسفانه علی‌رغم تلاش‌ها برای خودداری از کشت گیاهان آب‌دوست، اما به آن توجه نشده و شاهد شالی‌کاری در مناطقی از استان هستیم.

 احمد کاظمی افزود: بسیج سازندگی استان برای مبارزه با بحران آب برای آب‌رسانی چه در حوزه کشاورزی یا آب آشامیدنی با تمام توان و امکانات پای کار است.

وی رسانه را ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده صحیح از منابع آبی دانست و افزود: رسانه‌ها در زمینه تغییر الگوی کشت و استفاده صحیح و صرفه‌جویی در مصرف آب در شرایط خشک‌سالی و کم‌آبی موثر واقع خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir