۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شدند

۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شدند
شناسه خبـر : ۷۹۹۵۴ سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

رییس کل دادگستری لرستان از منجر شدن ۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف استان خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد رزم  در دیدار قضات استان با رییس قوه قضاییه در حضور سید ابراهیم رییسی گفت : دستگاه قضایی استان دارای ۱۴ حوزه قضایی بخش ، ۲۶۴ شعبه ، ۲۴۷ قاضی و ۱۰۴۵ کارمند اداره میشود .

محمد رزم گفت : خوشبختانه قضات دادگستری های استان از قضات مستقل،متعهد،مقتدر.توانمند و شجاع ، عادل و ولایتی  بوده و با اخوت و برادری نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام می کنند .

وی افزود : سال گذشته دو رای صادره از قضات دادگستری استان بعنوان رای وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی صادر و منتشر گردید ،

رزم با اشاره به عملکرد دادگستری های استان اضافه کرد : تلاش جهت ایجاد صلح و سازش ، استفاده از ظرفیت ریش سفیدان محلی ، معتمدین ، ملاقات عمومی با شهروندان ، خدمات رسانی آسان به مردم ،در دسترس بودن ، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با ارازل و اوباش بخشی از اقدامات دادگستری استان است که با افتخار ،مجموعه قضات و پرسنل این مهم را در اولویت‌های خود قرار دادند .

رییس کل دادگستری از  ابتلای ۴۰۰ قاضی و کارمند دادگستری استان به بیماری کرونا خبر داد و گفت : این تعداد ابتلا از دادگستری استان نتیجه تلاش و در میان مردم بودن جهت خدمت رسانی به شهروندان و مراجعین به دستگاه قضاست که تلاشهای پرسنل و قضات استان  مورد تقدیر معاون اول دستگاه قضا قرار گرفت 

رزم تشکیل ۲۵ کمیته با مسئولیت معاونین دادگستری استان را در راستای عمل به سیاستهای رییس قوه قضاییه دانست و اظهار کرد : این تعداد کمیته جهت اجرای سیاست‌های قضایی رییس قوه تشکیل و در حال فعالیت هستند .
رییس کل دادگستری استان تعداد پرونده های دادگستری را در ابتدای مسئولیت خود بیش از ۵۶ هزار پرونده اعلام کرد و بیان نمود : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران  در این ایام حدود ۲۷ هزار پرونده تقلیل داشتیم و مدت زمان رسیدگی به دعاوی باتوجه به تاکیدات مکرر رییس قوه بسیار کاهش یافته است همچنین ۴۸ درصد کاهش موجودی پرونده در دادگستری استان را شاهد هستیم .

رزم با اشاره به بخشنامه رییس قوه قضاییه افزود : با عنایت به بخشنامه جناب آیت اله رییسی در خصوص ارجاع پرونده به شوراهای حل اختلاف با دقت نظر و حساسیت خاصی  بیش از ۴۸ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع گردید که تعداد  ۳۷ درصد پرونده های ارجاعی به شورا  منجر به صلح و سازش گردید .

48

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir