بیشه خرم‌آباد از بین ۸ روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

بیشه خرم‌آباد از بین ۸ روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد
شناسه خبـر : ۱۴۱۲۴۳ شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: جشنواره رود و ریل تلفیقی از طبیعت و صنعت در منطقه گردشگری بیشه است.

به گزارش موج خبر لرستان ،عطا حسن‌پور در جشنواره رود و ریل در روستای گردشگری بیشه که روز پنجشنبه 30 فروردین ماه برگزار شد افزود: این جشنواره به لطف دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری به عنوان روستای هدف گردشگری برای ثبت جهانی انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به ثبت جهانی اظهار داشت: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

وی در ادامه مردم روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس و در کنار رود و ریل دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان ۸ روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شده است.

عطا حسنپور افزود: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از روستای ماسوله، در فهرست ثبت جهانی قرار خواهد گرفت.

او گفت:جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آیین باران خواهی، آیین بومی و محلی و اجرای رقص آیینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: استان لرستان در سال جاری با آثار تاریخی و گردشگری خود در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

سید مصطفی فاطمی در جشنواره رود و ریل در روستای گردشگری بیشه افزود: استان لرستان در سال جاری با پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و ثبت جهانی پرونده روستای گردشگری بیشه به سمت جهانی شدن گام برداشته است.

او اضافه کرد: این مهم در وزارت میراث فرهنگی سابقه نداشته و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی و توریستی این استان، لرستان با دو اثر در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اضافه کرد : آخر هفته آینده پرونده ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با تلاش شبانه روزی کارشناسان و همکاری خوب مردم این منطقه برای ثبت جهانی ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: روستای بیشه برای دومین سال پس از تکمیل پرونده برای ثبت‌جهانی ارسال می‌شود و امیدواریم این مهم برای لرستان و کشور به نتیجه برسد.

۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir