طرح گردشگری «حوضیان» همچنان در مرحله واگذاری زمین

طرح گردشگری «حوضیان» همچنان در مرحله واگذاری زمین
شناسه خبـر : ۵۹۵۹۴ چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح گردشگری «حوضیان» در مرحله واگذاری زمین است، گفت: کارخانه تبدیل پودر کربنات کلسیم به کاغذ خرداد ماه ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، محمد خدابخشی در سخنانی با بیان اینکه شهرستان الیگودرز با توجه به مزیت‌های نسبی که در شهرستان الیگودرز وجود دارد و مبتنی بر آمایش سرزمین طرح‌هایی را برای اشتغالزایی در این شهرستان تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: پیگیر هستیم که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف اجرا شوند.

وعده افتتاح کارخانه کاغذ تا خرداد ماه ۱۴۰۰

وی با اشاره مزیت‌های الیگودرز در حوزه معدن و صنایع معدنی، عنوان کرد: در این راستا پروژه تبدیل پودر کربنات کلسیم به کاغذ در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: قول داده‌اند که تا خرداد ماه سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

خدابخشی، بیان داشت: الان پیگیر وارد کردن ماشین آلات این پروژه هستیم تا خط تولید آن راه اندازی شود.

پیگیری برای رونق حوزه معادن و صنایع معدنی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برای رفع موانع موجود برای فعال کردن معادن در شهرستان الیگودرز، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر معادن شهرستان فعال هستند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای برق رسانی به معادن شاخص شهرستان، تصریح کرد: مطالعات این امر تکمیل شده و پیگیر هستیم که هر چه سریع‌تر پیمانکار در این رابطه انتخاب و کار برق رسانی به معادن شاخص انجام شود.

خدابخشی با بیان اینکه همچنین پیگیری برای احداث راه دسترسی به معادن شاخص شهرستان در حال انجام است، افزود: این اقدامات موجب رونق حوزه معدن و صنایع معدنی شهرستان می‌شود که پیگیری می‌کنیم هر چه سریع‌تر انجام گیرند.

سرمایه‌گذاری در حوزه کشت و صنعت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حوزه کشاورزی یکی دیگر از مزیت‌های نسبی شهرستان الیگودرز محسوب می‌شود، بیان داشت: در این راستا علاوه بر اینکه مجتمع کشت و صنعت دو هزار راسی را در شهرستان به بهره برداری رساندیم، تلاش می‌کنیم که مجتمع‌های دیگری را هم احداث کنیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این راستا یک مجتمع پنج هزار راسی در دستور کار قرار گرفته که صنایع شیر ایران قول داده که این پروژه را اجرا کند.

خدابخشی با اشاره به اینکه برای این مجتمع، اقداماتی را که من به عنوان نماینده قول داده بودم انجام دهم، صورت گرفته است، تصریح کرد: پیگیری زیرساخت‌ها و تهیه زمین در این رابطه صورت گرفته است، همچنین سازمان اقتصادی کوثر بازدیدهایی را برای احداث مجتمع کشت و صنعت پنج هزار راسی داشته و توافقات خوبی هم صورت گرفته است.

وی، عنوان کرد: البته در مورد مجتمع دو هزار راسی، صنایع شیر ایران اقدام به خرید گاو از خارج کشور کرده است، پول هم واریز کرده اما متأسفانه تعداد گاوی که باید وارد می‌شد و مجتمع به ظرفیت اسمی خود می‌رسید هنوز وارد نشده، اما پیگیر هستیم که این امر محقق شود.

افتتاح پیست بین المللی الیگودرز در زمستان امسال

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه گردشگری نیز یکی از مزیت‌های نسبی شهرستان است، تصریح کرد: در این راستا پیست بین المللی اسکی در دستور کار قرار گرفته، جاده دسترسی به آن نیز آسفالت شده است، برای این پیست «برف کوب» هم خریداری شده و پیگیری برای ترخیص آن از گمرک در حال انجام است.

خدابخشی، افزود: با استقرار «برف کوب»، زمستان امسال این پیست بین المللی در الیگودرز افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود که در این مجموعه پروژه‌های دیگری هم تعریف شود، ادامه داد: در کنار پیست، سایر فعالیت‌های ورزشی نیز در فصول سال انجام خواهد شد.

طرح گردشگری «حوضیان» همچنان در مرحله واگذاری زمین

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح گردشگری «حوضیان» نیز بیان داشت: اجرای این طرح مصوب شده و در مرحله واگذاری زمین برای این طرح به سرمایه گذار هستیم.

خدابخشی با بیان اینکه سرمایه گذار این طرح صندوق بازنشستگی است، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر زمین در اختیار سرمایه گذار قرار داده شود.

وی که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب کرده که در دو فاز زمین به سرمایه گذار واگذار شود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir