کمک ۳۷۵۰ بسیجی لرستانی به علوم پزشکی و هلال‌احمر در طرح شهید سلیمانی

کمک ۳۷۵۰ بسیجی لرستانی به علوم پزشکی و هلال‌احمر در طرح شهید سلیمانی
شناسه خبـر : ۵۶۵۶۳ شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به طرح شهید سلیمانی، گفت: در این طرح ۳۷۵۰ نیروی بسیجی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر سراغ بیماران خاص و سالمندان رفته و اجازه نمی‌دهند از منزل خارج شوند، علاوه بر این کمک‌های معیشتی به خانواده این افراد در دستور کار قراردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود ثمینی در رزمایش توزیع اقلام گرمایشی و ۳۸۷ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد استان لرستان، اظهار کرد: هر فرد به ویژه مسوولان در هر موقعیتی که قراردارند باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های که در اختیار آنها است به بهترین نحو ممکن برای کمک و خدمت به مردم استفاده کنند، نکته دیگر اینکه کارهای بزرگ آنها را از گرفتاری‌ها و مردم غافل نکند.

وی افزود: دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد در کنار ستاد مشارکت‌های مردمی و خیرین نقش مهمی در کمک به نیازمندان داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: اما کسبه و بازاریان استان نیز با وجود اینکه در شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای آنها ایجاد شد اما از توجه به نیازمندان غافل نشدند و آنها را فراموش نکردند.

ثمینی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، عنوان کرد: رعایت کردن مصوبات در استان نیز سبب شد که در حال حاضر تنها خرم‌آباد نارنجی است و مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تاکید کرد: در فاصله چند هفته گذشته با اجرا و ابلاغ طرح محدودیت‌های هوشمند از جمله منع تردد شبانه کاهش ۵۰ هزار بستری را به دنبال داشت، همچنین حدود ۷۵۰۰ مرگ در کشور کاهش پیدا کرد، از طرفی شاهد کاهش میزان مراجعات به بیمارستان‌ها به نصف بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان گفت: در لرستان نیز شرایط به گونه‌ای بود که شاهد شیب افزایشی مرگ ناشی از کرونا در شبانه روز بودیم، یعنی از ۱۲ تا ۱۶ نفر، اما اکنون  این رقم به ۳ تا ۴ نفر رسیده است که اگر رعایت شود قطعا کمتر هم خواهد شد.

ثمینی در ادامه به طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح ۳۷۵۰ نیروی بسیجی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر سراغ بیماران خاص و سالمندان رفته و اجازه نمی‌دهند از منزل خارج شوند، علاوه بر این کمک‌های معیشتی  به خانواده این افراد در دستور کار قراردارد.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی امروز باید به مردمی که گرفتار هستند کمک‌های حمایتی کرد تا آرامش در آنها ایجاد شود./ فارس

منبع خبر:مفدا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir