«بالاخره بامزه می‌نویسم»

«بالاخره بامزه می‌نویسم»
شناسه خبـر : ۱۴۵۴۹۰ شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

انتشارات سوره مهر کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» را با ارائه مطالبی درباره آموزش استندآپ کمدی به قلم نیلوفر ناظری منتشر کرد.

به گزارش موج خبر، کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم»؛ (گگ نویسی یا شوخی‌نویسی حرفه‌ای استندآپ کمدی)، به قلم نیلوفر ناظری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب، اثری از فعالان حوزه طنز است که بیش از 10 سال در زمینه استندآپ کمدی تحقیق و پژوهش داشته و حالا یکی از مدرسان تنها آکادمی تخصصی آموزش استندآپ کمدی ایران است. ناظری در این کتاب سعی کرده علاوه بر ارائه مبانی پایه و تاریخچه هنر استندآپ، بر اساس تکنیک‌های روز دنیا استندآپ کمدی را به مخاطبش آموزش دهد و به علاقمندان حوزه طنز یاد بدهد که چگونه برای استندآپ کمدی شوخی بنویسند.

کتاب شامل 17 فصل از جمله «خنده»، «تاریخچه و شروع ماجراهای استندآپ کمدی»، «مبانی شوخی‌نویسی»، «داستان و استندآپ کمدی»، «ابزار یا تکنیک‌های کمدی نویسی»، «شوخی،کمدی و انواع آن»، «تم، موضوع و انتخاب موضوع»، «ساختار استندآپ کمدی و کارخانه شوخی‌سازی»، «چند مدل شوخی‌نویسی در استندآپ کمدی»، «اصطلاحات»، «تایپ‌های اجرایی»، «چند قانون»، «چگونه یک متن جدی را بازنویسی شوخی‌طبعانه کنیم؟»، «لازمه اجرا»، «مقاله‌نویسی در استندآپ کمدی»، «معرفی برخی کمدین‌ها» و «وداع با کمدین» است.

عناوین سرفصل‌ها بیان‌گر پرداخت کامل و همه‌جانبه نویسنده به مقوله استندآپ کمدی است که کتاب را در عین کم‌حجم بودن به عنوان منبع جامعی در این حوزه تبدیل کرده است. کتاب در ابتدا با جدیت تمام آموزش خود را شروع می‌کند اما بعد از چند صفحه ناظری پای شوخی‌ها را به متون آموزشی هم باز می‌کند. در خلال هر آموزش نیز جایی در صفحه برای نوشتن تمرینات در نظر گرفته شده است.

«امیرکربلایی‌زاده» از بازیگران طنز و مدیر موسس آکادمی و گروه تحقیق، پژوهش و تولید استندآپ کمدی ایران مقدمه‌ای بر کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» نوشته که در ابتدای کتاب درج شده است.

«بالاخره بامزه می‌نویسم» با شمارگان 1250 نسخه، در 177 صفحه و با قیمت 165 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir