عربی: اجرای ملی‌پوشان در مسابقات بریکس، تمیز و خوب بود

عربی: اجرای ملی‌پوشان در مسابقات بریکس، تمیز و خوب بود
شناسه خبـر : ۱۴۵۳۲۱ چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵

سرمربی تیم ملی تالو گفت: ملی‌پوشان در مسابقات بریکس اجراهای خوب و تمیزی داشتند و به آنها نمره قبولی می‌دهم.

فرشاد عربی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی موج خبر، در خصوص سطح فنی مسابقات ووشو بریکس اظهار داشت: در این مسابقات مهمترین رقبای ما چین و روسیه بودند. روس‌ها با توجه به دوری چند ساله از مسابقات با تمام قدرت شرکت کرده بودند و انصافاً تیم تالو بسیار خوبی داشتند. معلوم بود در این چند سال سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و کل تیم تغییر کرده بود. چینی‌ها تقریباً از بازیکنان جوان خود استفاده کرده و با نفرات زیادی در مسابقات حاضر شده بودند و در چند فرم خیلی قوی ظاهر شدند.

وی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان تالو گفت: در 9 رویداد شرکت کردیم و در 8 رویداد موفق به کسب مدال شدیم و یک طلا، سه نقره و چهار برنز کسب کردیم. جدا از نتیجه، عملکرد بچه‌های خیلی برای من مهم بود تا ببینم با توجه تمریناتی که داشتیم چگونه در زمین ظاهر می‌شوند. در مجموع به بچه‌ها نمره قبولی می‌دهم؛ چون اجراهای بسیار تمیز و خوبی داشتند. 

سرمربی تیم ملی تالو تصریح کرد: از سال 2019 به بعد سعی کردیم بیشتر از بازیکنان جوان استفاده کنیم؛ هر چند شایسته سالاری اولویت من است و هر کسی که بتواند در انتخابی‌ها از فیلتر عبور کند در تیم حضور خواهد شد. این جوانان تجربه کافی را برای بازی‌های آسیایی هانگژو نداشتند. سه سال درگیر کرونا بودیم و در هیچ رویداد برون مرزی حضور نداشتیم. دو مسابقات اخیر انتخابی جام‌جهانی در چین و رقابت‌های بریکس خیلی به ما کمک کرد تا بچه‌ها میادین بیشتری ببینند. به لحاظ فنی نحوه اجرا فرم در رده سنی بزرگسالان با جوانان و گروه‌های سنی متفاوت است و به خاطر همین این دو مسابقه خیلی کمک کرد. امیدوارم این روند رو به رشد را در قهرمانی آسیا ماکائو شاهد باشیم.

عربی در خصوص مشخص شدن ترکیب تیم تالو در قهرمانی آسیا گفت: هنوز تیم انتخاب نشده و 7 تالوکار در اردو داریم. یک ماه قبل از شروع  مسابقات که 20 شهریور ماه است، تکلیف تیم را مشخص خواهیم کرد و تا آن زمان در انتخابی‌های درون اردویی به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

وی در خصوص شانس تالوکاران برای موفقیت در قهرمانی آسیا گفت: قهرمانی آسیا به دو دلیل فضای متفاوتی دارد؛ یکی اینکه میزبان یکی از صاحب نام‌های تالو است و بعد از چین، ماکائو یکی از قدرتمندترین تیم‌های تالو را دارد. دلیل دیگر اینکه سهمیه در مسابقات آسیایی بیشتر از قهرمانی جهان است و 6 دختر و 6 پسر می‌توانند در مسابقات حضور پیدا کنند. با توجه به برگزاری مسابقات در ماکائو و اینکه همه قدرت‌های تالو در اطراف آسیایی شرقی هستند، قطعاً پرقدرت حضور پیدا می‌کنند. پیش‌بینی ما این است که در هر اجرا 2 نماینده چین و ماکائو حضور داشته باشند، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم نتیجه خوبی بگیریم و فکر می‌کنم بتوانیم نتیجه سرمایه‌گذاری فدراسیون‌ها در این سال‌ها را بگیریم.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir