اصلاح‌طلبان به دنبال راهبرد سلبی در دور دوم انتخابات! / پزشکیان آرای خاکستری را جلب نخواهد کرد

اصلاح‌طلبان به دنبال راهبرد سلبی در دور دوم انتخابات! / پزشکیان آرای خاکستری را جلب نخواهد کرد
شناسه خبـر : ۱۴۵۳۰۷ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳

اصلاح‌طلبان تولید هراس از ریاست جمهوری جلیلی را در دستورکار خود داشته و قطبی سازی و انگاره سازی در حوزه سطح زندگی، سبک زندگی و سیاست خارجی را راهبرد کمپین انتخاباتی خود کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

************

روزنامه‌های امروز سه‌شنبه ۱۲تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که برگزاری مناظره انتخاباتیمیان جلیلی و پزشکیان، دوئل سرنوشت ساز و نگاهی به وضعیت نیروهای سیاسی در آستانه انتخابات در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اصلاح‌طلبان برای پیروزی در دور دوم انتخابات نیاز به رای خاکستری و دوقطبی با راهبردهای سلبی دارند، در همین رابطه روزنامه هم میهن در مطلبی می‌نویسد:

اصلاح طلبان امیدوارند نگرانی و هراس از روی کار آمدن جلیلی، بخش دیگری از قهرکردگان را پای صندوق بکشاند و حتی برخی نخبگان و رهبران سیاسی که در مرحله اول سکوت کرده بودند یا تمام‌قد به میدان نیامده بودند، در مرحله دوم به میدان بیایند و هرچه در توان دارند، به میان گذارند.بنا بر تاکید این روزنامه،گفت‌وگوی صریح با یاران و رای‌دهندگان دیروز و قهرکردگان امروز، در دستور کار اصلاح‌طلبان و کمپین انتخاباتی پزشکیان خواهد بود. هر رای اضافه‌ای از مرحله اول، منطقاً و طبیعتاً به حساب پزشکیان خواهد رفت و او را به نهمین رئیس‌جمهوری ایران تبدیل خواهد کرد.

روزنامه اعتماد هم در تلاش است از میان جریان اصول‌گرایی با همین ابهام رای سلبی جلب کند، این روزنامه نوشته است:

مروری بر محتوای تولیده شده از سوی چهره ها و رسانه های جریان اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان برای دور دوم انتخابات بیش از هر چیزی بر راهبرد سلبی تکیه کرده و با اتکای بر فضای رسانه ای به دنبال پیشبرد اهداف انتخاباتی خود می باشند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصلاح طلبان در نخستین گام تلاش های خود می کوشند تا به تضعیف روحیه جریان اصولگرا پرداخته و تاکید کنند که این جبهه دچار ریزش آراء شده و به طور کلی هسته سخت آنان دوپاره شده است.

روزنامه آرمان امروز نیز با ناامیدی مطلق افزایش سبد رای اصلاح‌طلبان می‌نویسد:

نتایج حاصله از مرحله اول انتخابات نشان می دهد پایگاه اجتماعی اصولگرایان نسبت به گذشته کاهش داشته و حداکثر ۱۴ میلیون نفر است یعنی حدود ۲۲درصد واجدین شرایط. اما پایگاه رای اجتماعی اصلاح طلبان که حامی پزشکیان هستند حداقل ۱۰ میلیون و حداکثر ۲۰ میلیون نفر است که در مرحله اول نصف آنها با تردید در اثر گذار بودن رای خود از رای دادن پرهیز کردند و اگر فقط ۶ میلیون از این ۱۰ میلیون وارد در انتخابات شرکت می کرد پزشکیان در دور اول انتخاب شده بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

در هفته پیش رو اصولگرایان کار مهمی در پیش ندارند از حداکثر سبد رای خود استفاده کرده اند و امکان افزایش آن نیست اما اصلاح طلبان حامی پزشکیان کار سختی در پیش دارند و اینکه بتوانند جامعه خاموش خواهان تغییر را بیدار کنند و ارای انها را به سبد رای پزشکیان بریزند ‌تنها افزایش ۱۰ درصدواجدین شرایط یعنی ۶ میلیون رای پزشکیان را با رای قاطع وارد کاخ ریاست جمهوری خواهد کرد.

اصلاح‌طلبان تولید هراس از ریاست جمهوری جلیلی را در دستورکار خود داشته و قطبی سازی و انگاره سازی در حوزه سطح زندگی، سبک زندگی، سیاست خارجی، زندگی غیر معمول، انزوای جهانی، حاکمیت کامل فقر مطلق در کشور، فروپاشی اقتصاد ایران، نابودی حیثیت اجتماعی و بین‌المللی ایرانیان، از بین رفتن دین‌داری و باورهای ملی مردم را برجسته می سازند.

اصلاح طلبان اما در گام بعدی ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات را دنبال کرده و اذعان دارند که تاکنون بدنه این جریان وارد عرصه انتخابات نشده است.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir