افزایش دما و آلاینده «ازن» در هوای تهران

افزایش دما و آلاینده «ازن» در هوای تهران
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۹۲ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش دما و آلاینده ازن از فردا (۱۳ تیرماه) و آغاز بارش‌های رگباری از جمعه (۱۵ تیرماه) خبر داد.

به گزارش موج خبر، براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت جوی استان تهران برای امروز (۱۲ تیرماه) در برخی مناطق به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در پاره‌ای نقاط به‌ویژه جنوب و غرب استان گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است.

همچنین از فردا تا روز جمعه (۱۳ تا ۱۵ تیرماه ) جوی نسبتا آرام به همراه روند افزایشی دما و افزایش نسبی بعضی آلاینده‌های جوی مانند ازن و از بعد از ظهر جمعه بروز ناپایداری‌های جوی و بارش‌های رگباری باران به همراه رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی بویژه ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۳ تیرماه) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۴ تیرماه) کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۳۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir