جزئیات ‌قتل ۵ مرد همدانی؛ مقتولین دنبال گنج بودند؟

جزئیات ‌قتل ۵ مرد همدانی؛ مقتولین دنبال گنج بودند؟
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۸۱ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

با گذشت سه روز از فاجعه روستای قزلجه‌ فرضیه‌هایی در مورد علت وقوع جنایت به دست آمده است.

به گزارش موج خبر، در بامداد جمعه هشتم تیرماه امسال جنایت هولناکی در روستای قزلجه شهرستان رزن استان همدان رقم خورد که در جریان آن جسد غرق در خون ۵ مرد جوان توسط یک چوپان در ارتفاعات کوهستانی روستا کشف شد.

در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد یکی از همان ۵ نفر عامل قتل ۴ نفر دیگر است و بعد از قتل‌عام خونین با اسلحه،‌ با شلیک گلوله به سمت خودش به زندگی خود نیز پایان داد.جسد عامل این جنایت‌ها روی اسلحه افتاده بود و در حالی که شلیک با فاصله در ۴ قتل محرز بود ، بررسی‌ها نشان می‌داد آخرین نفر با شلیک سمت خودش به کام مرگ فرو رفته است.

ماجرای گنج و دنگ سفر

ماجرا آنچنان سبب بهت و حیرت همه اهالی روستا و حتی شهرستان رزن شده بود که زمزمه‌ها در مورد این جنایت هولناک بحث داغ همه شد و در این میان شایعات زیادی هم دهان به دهان می‌چرخید. یکی از این شایعات این بود که مقتولین دنبال گنج بودند و برای همین به ارتفاعات رفته بودند اما در جریان یافتن گنج با همدیگر اختلاف پیدا کرده و سرانجام یکی از آنها با اسلحه به جان بقیه افتاد.

اما این فرضیه با مشاهدات ابتدایی نزدیکان مقتولین رد می‌شود.یکی از اهالی روستا در این مورد به خبرنگار ما می گوید :«اجساد قربانیان در گرگ و میش اول صبح کشف شد.همان موقع عموی یکی از مقتولین و چندین نفر دیگر که آنها را می‌شناسم بالای سر جنازه‌ها حاضر شدند.اطراف جنازه‌ها را هم به خوبی دیده بودند و هیچ آثاری از حفاری یا کند و کاو که نشان دهد قربانیان درصدد یافتن گنج بودند دیده نشده بود.» یکی دیگر از شایعات این بود که قربانیان با همدیگر بر سر دنگ سفر اختلافاتی پیدا کرده بودند که این هم با در نظر گرفتن شرایط مالی آنها خیلی بعید است.

قربانیان از کسبه بازار بلورفروش‌های شوش تهران بوده‌اند و هر چند زادگاهشان واقع در روستای قزلجه بود و اصالتا اهل آنجا بودند اما سال‌ها بود که در تهران زندگی می‌کردند و وضع مالی خیلی خوبی داشتند.آنها قوم و خویش نزدیک بوده و رفیق گرمابه و گلستان همدیگر بودند و میزان ثروت آنها و نزدیکی خونی و عاطفی‌شان به همدیگر به حدی عمیق بود که دنگ سفر دلیل بی‌رمقی برای چنین جنایت هولناکی به شمار می‌رفت.

اختلاف حساب هفتاد میلیاردی

قربانیان هر چند وقت یک بار برای تفریح به ارتفاعات خوش آب و هوای روستای خودشان می‌رفتند.شب حادثه هم با خوبی و خوشی در کوهستان اتراق کرده بودند که صبح روز بعد اجساد آنها پیدا شد.حالا مشخص شده که آنها از مدتی قبل به دنبال یک معامله پر سود به هفتاد میلیارد پول دست پیدا کرده بودند که با آن مبلغ مغازه‌ای در بازار شوش تهران خریده بودند.

یکی از آنها قبلا چند باری گفته بود که ۴ نفر دیگر سهمش را از این مبلغ نداده‌اند.او همان کسی است که اسلحه زیر بدنش کشف شد و مشخص شد بعد از شلیک به دیگران خودکشی کرده است.فردی از بستگان نزدیک یکی از قربانیان می‌گوید:«یکی از مقتولین که از قبل با بقیه اختلاف حساب پیدا کرده بود قبلا به پدرش گفته بود که دیگر حوصله زندگی را ندارم و می‌خواهم خودم و چند نفر دیگر را بکشم.ظاهرا او بقیه را به بهانه خوشگذرانی به روستا دعوت کرده بود.» اما هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد چنین فاجعه‌ای در راه باشد و کسی تهدیدهای این جوان را جدی نگرفت.

قتل در تاریکی شب

ماموران در صبح جمعه بعد از بررسی صحنه جرم به این نتیجه رسیدند که چند ساعتی از قتل قربانیان می‌گذرد. فردی که اسلحه زیر جسدش پیدا شد و خودکشی او محرز بود چراغ قوه‌ای به پیشانی‌اش بسته شده بود. تصویر سازی صحنه قتل کار سختی نیست: فردی با انگیزه و نقشه قبلی در تاریکی شب با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده و در وسایل شخصی‌اش جاسازی کرده است سراغ بقیه می‌رود و به آنها شلیک می‌کند.

چراغ قوه را هم برای همین روی پیشانی‌اش بسته که در تاریکی شب بتواند درست نشانه گیری کند. جسد یکی از مقتولین با فاصله از بقیه افتاده و به ضرب گلوله از پشت سر جان باخته بود که احتمالا از خواب پریده و از ترس جانش اقدام به فرار کرده است اما جان شیرین او هم مثل بقیه از شلیک مرگبار در امان نماند.

مراسم ترحیم در تهران

مراسم ترحیم یکی از قربانیان با انتقال جسد او به تهران، ‌روز دوشنبه در محله مسعودیه تهران برگزار شد.در حالی که عامل جنایت به زندگی خود پایان داده و مجازات او ممکن نیست،‌یکی از بستگان مقتولین می‌گوید:«بعد از این اتفاق خانواده مقتولین حال روحی خیلی بدی دارند و می‌خواهند خون عزیزانشان پایمال نشود برای همین اختلاف و درگیری بین بازماندگان هم زیاد شده است.»

منبع: روزنامه هفت صبح

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir