۱۳۸ مورد ابتلا به تب دنگ در کشور/ یک مورد فوتی

۱۳۸ مورد ابتلا به تب دنگ در کشور/ یک مورد فوتی
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۸۵ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون ۱۳۸ مورد ابتلا به تب دنگ شناسایی شده که عمدتا از کشورهای امارات، پاکستان، عراق و غیره بوده و فقط ۷مورد ابتلا داخل کشور بود.

به گزارش موج خبر، حسین فرشیدی روز سه شنبه در نشست خبری که در محل ستاد برگزار شد، افزود: شهرهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان درگیر بیماری تب دنگی هستند و مازندران و گلستان نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

وی اظهارداشت: وزارت بهداشت فقط ۲۰ درصد و ۸۰ درصد مبارزه با پشه آئدس به همکاری سایر سازمانها از جمله استانداران، پدافند غیرعامل، گمرک ، وزارت کشور، مرزداران و غیره وابسته است.

فرشیدی ادامه داد: در پاکستان به خصوص شهر پنجور چند سال اخیر بیماری تب دنگی شیوع داشته و این شهر کمتر از ۲۰۰ کیلومتر به مرز ما فاصله دارد و زوار اربعین از این مسیر صورت می گیرد.

به گفته معاون بهداشت، در سال ۱۳۹۵ نظام مراقبت از این بیماری در کشور آغاز و در سال ۹۸ پشه آئدس شناسایی شد، تب دنگ مانند سایر بیماریهای عفونی مانند کرونا، مالاریا از انسان به انسان سالم قابل انتقال است و خوشبختانه دستورالعمل درمانی آن نیز در کشور وجود دارد.

فرشیدی تصریح کرد: پشه آئدس خونخواری انجام می دهد و می تواند افراد زیادی را آلوده کند، اولین مورد آلوده به این پشه از کشور امارات بوده، این روند افزایش یافته و به تعداد مبتلایان افزوده شد.

وی تاکید کرد: اکنون مردم را آموزش می دهیم که در برابر پشه آئدس قرار نگیرند، جزش اول صبح صورت می گیرد و صورت و دست ها را نیش می زند و تا خونخواری نکند، دست بردار نیست.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir