برای ایران قوی می آییم

برای ایران قوی می آییم
شناسه خبـر : ۱۴۵۰۷۰ جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳

خرم آباد - ایرنا - چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا در حالی برگزار می شود که مشاهدات میدانی نشان می دهد شور و هیجان میان اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان شکل گرفته است و فارغ از اصلاح و اصول برای ساختن ایرانی قوی به میدان انتخاب اصلح خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا روز گذشته آخرین تکاپو و تلاش نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان در جای جای کشور در جریان بود و مردم لرستان نیز این مدت در تکاپوهای تبلیغاتی فعال بودند و طرفداران نامزدها برای معرفی فرد مورد نظر خود و جلب رای دیگران سنگ تمام می گذاشتند.

برای پوشش میدانی اخبار و حواشی یک همایش انتخاباتی به ورزشگاه تختی رفته بودیم، ساعت حدود ۱۳ را نشان می داد و گرمای هوا در اوج خود بود، عده ای به سالن محل برگزاری مراسم آمده و افراد حاضر در صحنه هم مشغول تدارکات برای برگزاری این رویداد مهم بودند، یکی پرچم ها را برای دادن به مهمانان آماده می کرد و دیگری مشغول آماده کردن جایگاه سخنرانی بود.

ساعت به حدود ۱۴ رسیده و قرار بود ۱۴ و ۳۰ دقیقه سالن شهید چاغروند ورزشگاه تختی میزبان این رویداد باشد اما هنوز جمعیت موجود در سالن شاید به عدد ۱۰۰ نرسیده بود و با خود می پنداشتم که مشارکت در این انتخابات پایین است و برنامه های صورت گرفته نتوانسته اند جریان مردمی را برای حضور در میدان انتخاب اصلح بیدار کنند.

از بلندگوهای سالن شعرهای حماسی در حال پخش بود و جمعیت هر لحظه رو به فزونی داشت، صندلی ها در حال پر شدن بود اما بازهم حس استقبال پایین را به آدم منتقل می کرد، میدان دار کارها جوانان بودند و در میان افرادی هم که روی صندلی ها نشسته بودند جمعیت جوان بیشتر به چشم می آمد، شال هایی نمادین بر گردن انداخته و آمده بودند تا با انتخابی دیگر در میدان سیاست برای ساختن ایران مشق کنند.

اما ساعت از ۱۴ و ۳۰ دقیقه گذشت و دیگر جای سوزن انداختن در سالن نبود، پخش موسیقی های حماسی بر شور و هیجان افراد حاضر در سالن حرارتی دیگر بخشیده بود.

حالا دیگر گرما به اوج خود رسیده است و سیستم های تهویه جوابگوی جمعیت حاضر در سالن نیست، سالن پر از جمعیتی است که پرچم به دست و شال بر گردن در جنب و جوش هستند، هر از گاهی نیز شعارهای حماسی می دهند، شور انتخاباتی آدمی را نوید می دهد که دشمن هم حریف اراده این ملت نیست و هرچقدر برنامه ریزی برای کاهش مشارکت شده، جریان های میدانی حکایت از ثبت برگ زرینی دیگر در تاریخ انتخابات این ملت دارد.

نکته قابل توجه حضور جوانان دهه هشتادی و نودی در سالن است، فارغ از حق رای داشتن بسیاری از کوچکترها به همراه خانواده و دوستان خود آمده اند و از هم اکنون برای انتخاب های آینده مشق سیاست می کنند و اینجاست که فارغ از انتخاب نهایی، تاثیر ذهن های آگاه و جوان جامعه را می توان بر آینده مشاهده کرد.

جوانان میدان دار اصلی انتخابات

یکی از جوانان حاضر در سالن می گوید: امسال سال دومی است که به سن قانونی انتخاب رسیده ام اما واقعیتش را بخواهید میلی برای آمدن به پای صندوق نداشتم تا اینکه پای برنامه مناظره های تلویزیونی نشستم و صحبت های نامزدها را شنیدم و برای حضور راغب شدم.

سارا حیدری افزود: انتخاب حس شیرینی است اما برخی تمایل چندانی برای شرکت در انتخابات نداشتند و حالا با این حضور و تکاپوهای سطح جامعه به شخصه فکر می کنم امسال حضور جوانان در پای صندوق های رای بیشتر باشد.

وی ادامه می دهد: برخی از دوستانم نیز تا قبل از مناظره ها تمایلی برای شرکت در انتخابات نداشتند اما امروز به صورت دسته جمعی برای شنیدن صحبت های تبلیغاتی و گرفتن تصمیم نهایی آمدیم.

رویدادهای انتخاباتی عامل شور و هیجان

پسر جوانی هم معتقد است که رویدادهای انتخاباتی می توانند شور و هیجانی مضاعف به افراد جامعه تزریق کنند.

شایان اکبری می گوید: عده ای از جوانان در انتخابات منفعل شده و انتخاب را به افراد بزرگتر سپرده اند در حالی که این انتخاب دقیقا مربوط به سرنوشت آنهاست و نباید آن را به دست افراد دیگری با دیدگاه های دیگر بسپارند.

وی ادامه می دهد: من معتقدم میدان دار اصلی انتخابات جوانان هستند و باید به واقع کلمه، میدان داری کنند که شواهد موجود در جامعه و نشست های تبلیغاتی نشان می دهد این دوره از انتخابات نقش جوانان پررنگ تر خواهد بود.

اکبری در خصوص نقش خانواده در تشویق به حضور جوانان در عرصه انتخاب گفت: به نظر من خانواده ها می توانند در تشویق جوانان برای تعیین سرنوشت آینده خودشان نقش مهمی داشته باشند، پدر ما تا حدودی علاقه مند به مسایل سیاسی و معتقد است ما نیز از هم اکنون باید با این جریانات آشنا شویم تا بتوانیم انتخاب درست تری داشته باشیم برای همین امروز من و خواهرم را همراه خود به اینجا آورده است تا در جریان انتخابات قرار بگیریم.

این جوان لرستانی در پاسخ به اینکه چگونه به این واقعیت رسیده که کدام نامزد اصلح تر است عنوان کرد: به نظرم دیدن مناظره نامزدها برای انتخابی واقع بینانه و درست بسیار اثرگذار بود تا بتوانیم با سنجش برنامه های هریک به انتخاب درست تری دست بزنیم.

وی می گوید: ما پای کار ساختن ایران می مانیم اما در نهایت این نامزدها هستند که باید به وعده های خود پایبند بمانند و برنامه های جامعی برای برون رفت کشور از مشکلات خصوصا مسائل اقتصادی ارایه دهند و جوانان را ناامید نکنند.

همچنان گرمای طاقت فرسا حریف شور و نشاط جوانان حاضر در سالن نیست، عرق بر پیشانی ها نشسته اما امید از دلها رخت بر نبسته است، مردم این سامان باز هم امیدوارند که با روی کار آمدن رییس جمهوری متعهد و با برنامه، گره از مشکلات موجود گشوده شود و جوانان به فردایی بهتر امیدوار باشند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا هشتم تیرماه برگزار می شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir