بذرپاش: ترانزیت کالا در کشور به ۱۴ میلیون تن رسید

بذرپاش: ترانزیت کالا در کشور به ۱۴ میلیون تن رسید
شناسه خبـر : ۱۴۴۸۵۱ یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

وزیر راه‌ و شهرسازی از رشد ۵۸درصدی ترانزیت جاده‌ای کشور خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مهرداد بذرپاش، ظهر امروز، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن خرم‌آباد- اندیمشک گفت: ترانزیت جاده‌ای کشور سال گذشته 58 درصد رشد داشت و ترانزیت کالا از 9.3 میلیون تن به بیش از 14 میلیون تن رسید.

او اضافه کرد: ترانزیت جاده‌ای در سه ماه ابتدایی امسال 69 درصد و مجموع کل ترانزیت کشور 55 درصد رشد داشت که به نظر می‌رسد این میزان از 20 میلیون تن عبور خواهد کرد.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه رشدهای باورنکردنی در حوزۀ حمل‌ونقل ما را به یک سرزمین ایمن برای ترانزیت کالاهای بین‌المللی تبدیل می‌کند، تأکید کرد: این رشد ترانزیتی نتیجۀ نشست‌های ملی و بین‌المللی رئیس‌جمهور شهید و دیپلماسی منطقه‌ای است.

بذرپاش با تأکید به اینکه ترانزیت می‌تواند به‌اندازۀ نفت برای ما تولید ثروت کند، بیان کرد: در سه سال دولت سیزدهم شاهد رشد 60 درصدی سالیانه در این حوزه بودیم.

او با اظهار به آغاز احداث قطعۀ دوم راه آهن خرم‌آباد به اندیمشک ، یادآور شد: این محور به‌طول 219 کیلومتر یک پروژه بسیار خوب برای لرستان و کشور است که با 25 هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه دو طرح ریلی در دست ساخت لرستان 62 کیلومتر تونل دارد، اذعان کرد: این طرح‌ها در راستای تکمیل کریدورهای شمال و جنوب است.

انتهای پیام/ 644

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir