تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن ‌

تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن ‌
شناسه خبـر : ۱۴۴۸۱۷ یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴

وزیر راه و شهرسازی از تامین بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان گفت: یکی از کارهای ما در دولت و موضوع مورد پیگیری رئیس‌ جمهور شهید، نهضت ملی مسکن است که شتاب مناسبی به ویژه در بخش تامین زمین شهری و روستایی و سایر موارد گرفته است. هم اکنون ساخت نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از عدد 2 میلیون و 653 هزار واحد عبور کرده و از این تعداد 560 هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است. باقیمانده نیز در مسیر اتمام و تحویل به متقاضیان است.

بیش از 100 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیاز استان لرستان در بخش تامین زمین 3 هزار هکتار است از تامین بیش از 2 هزار هکتار زمین در استان خبر داد و افزود: باقیمانده اراضی در حال تامین است که به تدریج به ساخت مسکن اختصاص خواهد یافت.

آغاز عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی در لرستان

بذرپاش با اشاره به افتتاح بیش از 3 هزار و 190 واحد مسکونی در بخش شهری و روستایی در پروژه نهضت ملی مسکن استان لرستان گفت: همچنین در سفر امروز عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی در لرستان آغاز شد.

تحویل 300 هزار واحد مسکونی روستایی به متقاضیان

بذرپاش افزود: در روستاهای سراسر کشور نیز احداث واحدهای مسکونی از عدد 550 هزار واحد عبور کرده که نزدیک به 300 هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است.

تامین 600 هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان

به گفته این مقام مسئول، هدف‌گذاری دولت سیزدهم تحویل یک میلیون قطعه زمین روستایی به مردم است که تاکنون حدود 600 هزار قطعه تامین و بیش از یک صد هزار قطعه تحویل مردم شده است.

بذرپاش ضمن اظهار امیدواری برای تداوم برنامه‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن توسط دولت بعدی، گفت: امیدواریم که تکمیل واحدهای مسکونی آغاز شده و واگذاری زمین به متقاضیان یکی از اولویت‌های دولت بعدی باشد تا متقاضیان در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند واحدهای خود را تحویل بگیرند.

تکمیل و تحویل 138 هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

وی توضیح داد: در بخش واحدهای مسکونی مهر باقیمانده از 240 هزار واحد رسیده به دولت سیزدهم بیش از 138 هزار واحد مسکونی مهر تکمیل و تحویل مردم شد. برنامه این بوده است که باقیمانده واحدها تا پایان امسال تکمیل و تحویل مردم شود.

بذرپاش ادامه داد: با عزم دولت در یک سال اخیر بخش فراوانی از واحدهای مسکونی مهر تکمیل و تحویل مردم شد.  

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir