احداث مجتمع گردشگری و اقامتگاه بوم گردی در روستای وناب دلفان

احداث مجتمع گردشگری و اقامتگاه بوم گردی در روستای وناب دلفان
شناسه خبـر : ۱۴۵۲۴۲ دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از توسعه گردشگری در روستای وناب شهرستان دلفان خبر داد.

به گزارش موج خبر لرستان ، عطا حسن پور در جریان بازدید از روستای وناب در شهرستان دلفان افزود: روستای وناب به دلیل همجواری با کوه گل اندام از 5 سراب دائمی برخوردار است که همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان شهرهای اطراف بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست اهالی منطقه و عدم وجود زیرساخت های مناسب گردشگری، این اداره کل آمادگی همکاری با اهالی برای ایجاد و احداث مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی و یا سنتی و مجتمع پذیرایی را دارد و در این راستا از سرمایه گذاران بومی این منطقه حمایت می کند.

حسن پور تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های طبیعی منطقه، امکان تبدیل این روستا به منطقه نمونه گردشگری و یا روستای هدف گردشگری وجود دارد که باید با همکاری اهالی و حمایت از این افراد، زمینه را برای تبدیل به منطقه توریستی ایجاد کنیم.

در این دیدار فرماندار شهرستان دلفان نیز در خصوص پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان در حوزه گردشگری گفت: دلفان دارای مناطق گردشگری و چشم انداز متفاوتی ست که نیاز است، این مناطق جهت گردشگری عموم ساماندهی شوند.

اصغر قهرمانی افزود: روستای وناب در بخش مرکزی احاطه شده از باغهای گردو و میوه است، که به دلیل واقع شدن در منطقه کوهپایه ای از آب و هوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

فرماندار دلفان تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از اعتبارات راهداری و همچنین حمایت های فرمانداری، زمینه ایجاد راه دسترسی مناسب برای این روستا فراهم شده تا زیرساخت های گردشگری بیش از پیش در این منطقه ایجاد شود.

لازم به ذکر است شهرستان دلفان در شمال غربی لرستان و در 85 کیلومتری غرب شهرستان خرم آباد در همجواری شهرستان هرسین از استان کرمانشاه واقع شده است.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir