حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به حلب سوریه/ حملات گسترده راکتی حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی/ عقب نشینی نتانیاهو از طرح آتش بس جو بایدن/ ۴ اسیر دیگر صهیونیست‌ به هلاکت رسیدند + عکس و فیلم

بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، دامنه حملات راکتی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی گسترش پیدا کرده است.

سرویس جهان مشرق - فعالان صهیونیست ضد نتانیاهو و خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه، دوشنبه شب مقابل سفارت آمریکا در تل آویو تظاهرات برگزار کردند. خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه امشب در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات برگزار کرده و خواستار امضای فوری توافق پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای مبادله اسرا با مقاومت شدند. فعالان صهیونیستی و تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی، بر لزوم تسریع کابینه نتانیاهو در امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه تأکید کردند.

رسانه‌های صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که فعالان و خانواده‌های اسرای صهیونیستی در فراخوانی خواستار تظاهراتی دیگر در روز سه‌شنبه برای اعلام حمایت از طرح آتش بس پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

گفتنی است که افزایش فشار معترضان صهیونیستی ضد کابینه نتانیاهو در شرایطی صورت می‌گیرد که جنبش حماس به طور تلویحی به پیشنهاد آتش بس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نظر مثبت داده است. دیشب هم هزاران نفر از شهرک‌نشینان در شهرهای اشغالی تل‌آویو علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کرده و خواستار استعفا و انحلال کابینه او شدند.

بایدن در ۳۱ می گفت که رژیم صهیونیستی به حماس پیشنهاد جدید سه مرحله‌ای با نقشه راهی ارائه کرده که منجر به توقف درگیری در نوار غزه و آزادسازی تمامی گروگان‌ها خواهد شد.

گروه هفت در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما رهبران گروه هفت به طور کامل از توافق جامع مطرح شده توسط رئیس‌جمهور بایدن که منجر به آتش‌بس فوری در غزه، آزادسازی تمامی گروگان‌ها، افزایش چشمگیر و پایدار ارائه کمک‌های بشردوستانه به سراسر غزه و پایان دائمی به بحران با تأمین منافع امنیتی اسرائیل و ایمنی غیرنظامیان غزه می‌شود، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.»

رهبران گروه هفت در این بیانیه بار دیگر بر حمایت خود را از راه‌حل دو کشور برای مسئله فلسطین تأیید کردند. در این بیانیه عنوان شده است: «ما از حماس می‌خواهیم که این توافق که اسرائیل آماده پیشبرد آن است را بپذیرد و از کشورهایی که بر حماس نفوذ دارند می‌خواهیم که کمک کنند تا این کار انجام بگیرد.»


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و چهلمین روز جنگ در غزه

نبرد طوفان الاقصی وارد نهمین ماه خود شد و درگیری ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت فلسطین همچنان ادامه دارد. بیش از ۳۵ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده و چندین هزار نفر دیگر مفقود و یا در زیر آوارها مانده اند.

از آغاز جنگ در غزه (هفتم اکتبر گذشته) تاکنون بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس به دست اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل "اوچا" اعلام کرد که کودکان غزه به خاطر گرسنگی جان می‌دهند و رژیم صهیونیستی باید به تعهدات بین‌المللی خود در رابطه با ورود امن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه پایبند باشد. ینس لیرک سخنگوی اوچا تاکید کرد که کمک‌های نجات دهنده که وارد نوار غزه می‌شود، به دست غیرنظامیان در مناطقی که شاهد درگیری شدید است، نمی‌رسد. وی گفت کمک‌هایی که به غزه ارسال می‌شود، چندها متر دورتر از مناطق مرزی به زمین می‌افتد و دسترسی امدادگران به آن از طریق مناطق جنگی و درگیر بسیار سخت و دشوار است.

غزه ویران

پایگاه " میدل ایست آی" فاش کرد که انگلیس حاضر به درمان کودکان غزه که در جنگ بشدت مجروح شدند، نشده است. این در حالی است که برخی پزشکان اعلام کردند بارها کودکانی از اوکراین و دیگر کشورها را بخاطر جنگ تحت درمان و معالجه قرار دادند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ما هیچ طرح جدیدی برای آتش‌بس در غزه دریافت نکردیم و پیشنهاد ارائه شده از طرف واسطه‌ها در ششم می گذشته که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت آن را پذیرفتند موضع مورد تایید ما است.

حسارم بدران خاطر نشان کرد که سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات برای پایان جنگ در غزه، بیانگر این است که رژیم صهیونیستی و حامیان اصلی آن دچار سردرگمی شدند، چرا که آن‌ها به شکست ملت فلسطین و مقاومت دل بسته بودند اما این اتفاق نیفتاد.

گورهای دست جمعی

بدران تصریح کرد که بیانیه بایدن به نوعی اذعان به آن است که دشمن صهیونیستی موفق به تحقق هیچیک از اهداف سیاسی و نظامی خود که طی ماه‌های گذشته اعلام کرده بود، نشده است.

کریس ون هالن سناتور دمکرات آمریکایی تاکید کرد که بایدن باید بخاطر مانع‌تراشی رژیم صهیونیستی بر سر راه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، کمک‌های نظامی به این رژیم را متوقف کند. این سناتور آمریکایی گفت از اینکه دولت بایدن از ابزارهای لازم برای ورود کمک‌ها به نوار غزه استفاده نکرده، احساس ناامیدی می‌کند.

کیبوتس نیریم در مجاورت نوار غزه اعلام کرد "نداو بابلفیل" از ساکنان این کیبوتس که روز هفتم اکتبر توسط حماس به اسارت گرفته شده بود، در نوار غزه کشته شده است.

تظاهرات ضد صهیونیستی در توکیو، پایتخت ژاپن

تحولات میدانی نبرد طوفان الاقصی/ حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به حلب سوریه/ حملات گسترده راکتی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی ادامه دارد

رسانه‌های سوری اعلام کردند که جنگنده‌ها اسرائیلی مناطقی را در حومه حلب در شمال سوریه مورد حمله قرار دادند. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که در پی این حمله، چند نفر به شهادت رسیده و خساراتی نیز به بار آمده است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در راستای حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات و کشتارهای ارتش اشغالگر صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان، بامداد امروز دوشنبه هدفی مهم را در حیفا در اراضی اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که به هدف قرار دادن اهداف و مواضع دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داد.

الجلیل در آتش حملات حزب الله می سوزد

منابع عبری زبان از حمله موشکی به الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی و ایلات در جنوب خبر دادند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۳ موشک به منطقه الجلیل غربی اصابت کرده است. در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که سامانه حیتس یک موشک را که به سمت ایلات شلیک شده بود، رهگیری کرده است.

مبارزان گردان‌های قسام نیروهای اشغالگر اسرائیلی را پشت دانشکده جنوب محله الصبره در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیدند.

مجاهدان قسام در عملیاتی دیگر یک میدان مین را در داخل پایگاه گردان شهید محمد ابوشماله در محله تل السلطان در غرب رفح پس از ورود نیروهای اشغالگر اسرائیلی به آن منفجر کردند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

حملات حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی

حزب الله لبنان اعلام کرد یک خودروی زرهی اسرائیلی را در کوه عداثر با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و آن را منهدم و سرنشینان این خودرو را هم به قتل رسانده و مجروح کرده است.

حزب الله در عملیاتی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در منطقه "خله ورده" هدف حمله موشکی قرار داد و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرد. تجهیزات جاسوسی ارتش اشغالگر صهیونیستی هم در پایگاه المالکیه هدف حمله راکتی حزب الله قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حداقل ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی در جولان اشغالی شلیک شده است. در همین حال، ارتش اشغالگر از انفجار دو پهپاد انتحاری در الجلیل علیا و رهگیری دو پهپاد دیگر در این منطقه خبر داد.

حملات نیروهای مقاومت فلسطین به ارتش رژیم صهیونیستی

مجاهدان گردان‌های قسام نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کمینی سخت در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه گرفتار کرده و ضربه سختی به آن‌ها وارد کردند.

قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک گروه از نظامیان اشغالگر را در کمینی از قبل آماده شده در داخل خانه‌ای در مرکز جبالیا گرفتار کرده و یک بمب "هدایت شونده" و بمبی دیگر از نوع "T۶" (ساخته شده از بقایای مهمات دشمن در غزه) را به محض ورود این نیروها به داخل خانه و بازرسی یکی از اتاق‌ها منفجر کردند که در پی آن همه این نیروها کشته و زخمی شدند و جسد یکی از نظامیان بر اثر این انفجار کاملا متلاشی شده است.

۴ اسیر دیگر صهیونیست‌ به هلاکت رسیدند/ شماری از افسران اداره کل ارتش اسرائیل، هرتزی هالوی را به خاطر عملیات‌های متزلزل در غزه مورد حمله و انتقاد قرار داده‌اند

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر پایه آن ۴۲ اسرائیلی‌ها گفته‌اند که حماس کنترل نوار غزه را حفظ خواهد کرد و ۲۶ درصد هم گفته‌اند چیزی در این مورد نمی‌دانند. بر پایه نتایج این نظرسنجی تنها ۳۲ درصد از اسرائیلی‌ها گفته‌اند رژیم صهیونیستی قادر به از بین بردن توانمندی‌های حماس است.

همچنین ۴۰ درصد از اسرائیلی‌ها از طرح اعلام شده توسط بایدن برای مبادله اسرا اعلام حمایت کرده و ۲۷ درصد نیز با آن مخالفت کردند. علاوه بر این، ۵۵ درصد صهیونیست‌ها از تشدید رویارویی با حزب الله پس از امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه حمایت کردند.

دانی یاتوم رئیس سابق موساد اعلام کرد که اهداف جنگ نه در شمال و نه در جنوب محقق نخواهد شد. یاتوم گفت نابودی حماس و جهاد اسلامی از نظر نظامی ممکن نیست و اسرای اسرائیلی با فشار نظامی و بدون اقدامات سیاسی باز نخواهند گشت.

شکار تانک مرکاوا توسط رزمندگان مقاومت

همچنین یائیر گولان رهبر حزب کار و رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ما سه هدف مهم داریم که باید محقق شود: نخست توقف جنگ بیهوده و متزلزل در نوار غزه و بازگرداندن همه اسرا به خانه‌هایشان، انحلال کنست و برگزاری انتخابات زود هنگام و در نهایت انتخاب رهبری که به خود اطمینان داشته باشد، در رسیدن به اهدافش قاطع باشد و به رای دهندگانش وفادار باشد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شماری از افسران اداره کل ارتش این رژیم رئیس ستاد کل ارتش را به خاطر عملیات‌های متزلزل در غزه مورد حمله و انتقاد قرار داده‌اند.

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه دولت نتانیاهو

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۴ اسیر اسرائیلی در غزه اذعان کرد. دانیل هاگاری گفت این ۴ اسیر اسرائیلی حدود یک ماه پیش با همدیگر در مکانی واحد در خان یونس کشته شدند. قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود ۴ اسیر اسرائیلی در نتیجه بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند. صهیونیست‌ها از آغاز جنگ تاکنون ده‌ها اسیر خود را در نوار غزه بر اثر بمباران‌های جنون‌آمیز به قتل رسانده‌اند.

عقب نشینی نتانیاهو از طرح اعلام شده آتش بس توسط جو بایدن/ با وجود نتانیاهو، رژیم صهیونیستی با توقف جنگ موافقت نخواهد کرد

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح اعلام شده توسط جو بایدن برای پایان دادن به جنگ در غزه عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز یکشنبه برای بررسی توافق احتمالی با حماس تشکیل جلسه داد اما مسئولان نزدیک به نتانیاهو تاکید کردند که هرگونه توافق برای توقف کامل جنگ در غزه به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در دوره نخست وزیری نتانیاهو با توقف جنگ تا تحقق تمامی اهداف این رژیم موافقت نخواهد کرد.

این منابع تاکید کردند که سخنرانی بایدن برای دولت رژیم صهیونیستی بسیار غافلگیر کننده بود هرچند که گزارش‌های منابع اسرائیلی قبل از این تاکید داشت که نتانیاهو و بنی گانتز وزیر کابینه جنگ از قبل اطلاع داشتند که بایدن در مورد توافق مبادله اسرا سخن خواهد گفت.

تظاهرات صهیونیست‌ها علیه دولت نتانیاهو

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" به نقل از نتانیاهو بیان کرد که شاید با آتش‌بس موقت برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه موافقت کنیم، اما حاضر به توقف جنگ نیستیم. نتانیاهو گفت ایرانی‌ها و همه دشمنانمان می‌خواهند تسلیم شدن ما را ببینند.

در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از نتانیاهو آورده است که هنوز تعداد اسرایی که قرار است در مرحله نخست توافق مبادله اسرا آزاد شوند، مشخص نشده است. نتانیاهو مدعی شد که نمی‌خواهد به جزئیات طرح پیشنهادی اشاره‌ای بکند اما آنچه بایدن اعلام کرد دقیق نیست و جزئیاتی در آن هست که فاش نشده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با امیر قطر در رابطه با طرح پیشنهادی برای آتش‌بس و مبادله اسرا گفتگو کرده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن از امیر قطر خواسته از همه ابزارهای مناسب برای اطمینان از موافقت حماس با طرح پیشنهادی استفاده کند. کاخ سفید افزود بایدن در این گفتگوی تلفنی تاکید کرده که رژیم صهیونیستی آماده است تا طبق شروط ارائه شده به حماس پیش برود. بایدن همچنین گفته واشنگتن در کنار مصر و قطر در تلاش برای تضمین اجرای کامل توافق آتش‌بس و مبادله اسرا خواهد بود.

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir