برگزاری کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خرم‌آباد با حضور فرماندار

برگزاری کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خرم‌آباد با حضور فرماندار
شناسه خبـر : ۱۴۳۶۶۹ یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خرم آباد به ریاست احمدی چگنی فرماندار شهرستان خرم آباد و با حضور مدیران مربوطه شهرستان در سالن جلسات فرمانداری مرکز استان برگزار شد.

به گزارش موج خبر لرستان ، محمدباقر احمدی چگنی،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای خدمت؛ رفع موانع تولید،فعالسازی واحدهای راکد، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال را از دغدغه های رئیس جمهور شهید در حوزه اقتصاد برشمرد و بر اهمیت تحقق تعهدهای اشتغالزایی دستگاههای اجرایی در سال جاری تاکید نمود.

در ادامه شفیعیان معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان ضمن بیان مشکلات و معضلات و موانعی که بر سر راه سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد؛عملکرد دستگاههای اجرایی در سال ۱۴۰۲ را مطرح و خواستار اهتمام آنها در زمینه تحقق تعهدات ایجاد اشتغال در سال جاری ، اجرای سیاستها و برنامه های اقتصادی دولت و هم افزایی دستگاههای اجرایی در جهت بالفعل کردن پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه شهرستان در حوزه های مختلف بویژه زیربخش های کشاورزی، گردشگری ، صنعت و خدمات با اولویت طرحهای دانش بنیان، کارگاهی و مشارکتی شد.

در ادامه مجریان طرحهای اشتغالزایی بنیاد علوی و بنیاد برکت گزارشی پیرامون عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ و برنامه های خود پیرامون توانمندسازی،محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در سال جاری، ارائه نمودند.

در ادامه مدیر اداره ی تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرم آباد نیز به تشریح و ارائه ی گزارشی درخصوص موارد ذیل پرداخت:

۱) میزان تعهد ایجاد اشتغال دستگاههای اجرایی در سال ۱۴۰۲ و ضرورت ثبت عملکرد آنها در سامانه رصد مطرح و هدفگذاری شهرستان جهت ایجاد شغل برای تعداد ۳۶۴۹ نفر در سال ۱۴۰۳

۲.آمار تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ و سهم استان در اینخصوص در سال ۱۴۰۳
۳. وضعیت نرخ بیکاری در استان و مقایسه آن با متوسط کشوری.

در پایان پس از طرح نکته نظرات و پیشنهادات دیگر اعضای جلسه در موضوع اشتغال زایی و سرمایه گذاری، تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir