سردخانه ۶ هزار تنی فیروزآباد با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند

سردخانه ۶ هزار تنی فیروزآباد با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند
شناسه خبـر : ۱۴۳۶۶۳ یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

فرماندار سلسله با اشاره به سردخانه ۶ هزار تنی فیروزآباد گفت: این طرح در حال حاضر با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و نیاز به تجهیرات دارد.

به گزارش موج خبر از سلسله، میلاد شرفی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان سلسله اظهار کرد: با اشاره به سالن آمفی‌تئاتر شهرستان گفت: چنانچه 120 میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یابد نقش مهمی در رونق تئاتر و برپایی مراسمات فرهنگی در شهرستان خواهد داشت.

وی افزود: این سالن تنها سالن چهارسوی استان است و مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد در بازدیدی که از آن داشتند قول تامین صندلی و سبنمای این طرح را دادند و چنانچه اعتبار مورد نظر تخصیص یابد ظرف مدت کوتاهی می تواند به بهره برداری برسد. 

وی درخصوص اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان افزود: تاکنون 35 روستا آبرسانی و آماده بهره‌برداری شده و 49 روستای باقیمانده نیز که عمدتاً در گستره منطقه کهمان قرار دارند رفع معارض شده و بسیج سازندگی چنانچه همت کند هشت کیلومتر باقیمانده مسیر نیز به اتمام خواهد رسید. 

فرماندار سلسله  با بیان اینکه دهستان بسطام یکی از مناطق محروم شهرستان است که برای این منطقه نیز آبرسانی به هفت روستا با رقمی بالغ بر 100 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مطالعات و تحویل زمین انجام شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و لازم است که عملیات نیز در این منطقه تسریع یابد. 

وی با اشاره به سیلوهای 20 هزار تنی ذخیره گندم شهرستان سلسله بیان کرد: سال گذشته بالغ بر 11 هزار تن ذخیره‌سازی گندم در این سیلوها صورت گرفت و چنانچه تسهیلات مورد نیاز این پروژه برای ایجاد کارخانه آرد پرداخت شود با توجه به گندم مناسب و مرغوب شهرستان، پروژه‌ای است که می‌تواند به اقتصاد شهرستان کمک کند. 

شرفی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان سلسله قطب تولید کلزای لرستان است، گفت: یک‌هزار و 400 هکتار کلزا امسال در این شهرستان کشت شده که نسبت به سال گذشته 93 درصد افزایش یافته و ضرورت ایجاد کارخانه روغن کشی را در این شهرستان دوچندان می‌کند. 

وی همچنین با اشاره به سردخانه 6 هزار تنی فیروزآباد تصریح کرد: این طرح در حال حاضر با 40 درصد ظرفیت کار می‌کند و نیاز به تجهیرات دارد و چنانچه 100 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح مهم اختصاص یابد می‌تواند با ظرفیت 6 هزار تن فعالیت داشته باشد. 

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم هدایت آب‌های سطحی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان برای استفاده در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: سراب زز یکی از مناطق گردشگری پرظرفیت شهرستان است که چنانچه هزینه برق‌رسانی آن‌که رقمی در حدود 10 میلیارد ریال است تأمین شود با توجه به محوطه‌سازی‌های صورت گرفته در این سراب، می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری شهرستان داشته باشد. 

شرفی درخصوص طرح سه شنبه‌های مسجدی و بلوک‌بندی شهرستان عنوان کرد: در این طرح کارشناسان تیم مردمی سازی در روستاهای مختلف حضور یافته و مسایل و مشکلات را احصاء و سپس با برگزاری جلسه اداری رسمی در دل این مناطق، مصوباتی تهیه و ظرف مدت معین مشکلات مربوطه برطرف می‌شود که نقش مهمی در رضایت‌مندی اهالی داشته است.

وی ادامه داد: با تشکیل این قرارگاه خدمت، انسجام و اتحادی بین مردم و مسئولان برای رفع مشکلات ایجاد شده و بسیاری از پروژه‌های بر زمین مانده روستاها برطرف و همچنین مردم را برای رفع مشکلات مطالبه گر می‌کند.

انتهای پیام/645/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir