مطالبه اقتصادی جامعه مدرسین در دیدار با رئیس جمهور / بانیان تحریم انتخابات بخوانند

مطالبه اقتصادی جامعه مدرسین در دیدار با رئیس جمهور / بانیان تحریم انتخابات بخوانند
شناسه خبـر : ۱۴۲۵۴۸ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار اخیرشان با رئیس‌جمهور؛ کنترل گرانی و تورم را از وی مطالبه کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بانیان تحریم انتخابات بخوانند: افزایش کمک‌های خیریه مردم

حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است: در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۲۱ هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایلنا، او تصریح می‌کند: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲۶ درصد رشد مواجه بوده است و باید مجددا بگوییم که نگاه مردم همواره نسبت به کار خیر خوب بوده و افزایش پیدا کرده است.

آسوده همچنین از رشد 50 درصدی پرداخت‌های مردم در طرح اکرام ایتام نیز خبر داده است.[1]

*سخنان آقای آسوده را نباید در قالب یک خبر معمولی خواند.

بلکه این سخنان مسرّت‌بخش را باید در کنار پارادایم "بانیان تحریم انتخابات" و افراد ضد اجتماع و ضد انقلابی خواند که از کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات اخیر مجلس خشنودند و روزگارشان را با طعنه و کنایه به نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های آن می‌گذرانند!

خبر فوق به وضوح نشان می‌دهد که اینان اهل مطالعه و تعقل نیستند و نمی‌دانند مشارکت انتخاباتی یک امر فصلی، تأثیرپذیر و سینوسی است که اگرچه یک امتیاز محسوب می‌شود اما تعیین‌کننده چیزی نیست.

هم‌اینان اما از درک این حقیقت نیز عاجزند که ردّ پای اکثریت حامی نظام را در جاهایی مثل افزایش کمک‌های سالانه مردم به یک نهاد خیریه حکومتی و یا در عملیات غرورآفرین "وعده صادق" باید یافت.

نقاطی که القا و کمپین‌های سیاسی در آنها اثری ندارد در حوالی همان‌هاست که اعتماد مردم به حاکمیت اسلامی و قدرت نظام به واسطه حمایت قانونی اکثریت کشور متجلّی می‌شود.

***

مطالبه اقتصادی جامعه مدرسین از رئیسی

آیت‌الله شیخ عباس کعبی، از استادان حوزه علمیه قم و عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین در مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون محتوای جلسه اخیر اعضای جامعه مدرّسین با رئیسی گفته است:

"مطالبات اعضای جامعه مدرسین از رئیس جمهور تقویت بعد انقلابی در آموزش و پرورش، کنترل گرانی و تورم، مشکلات صنعت خودرو، رعایت موازین شرعی در جهت حضور بانوان در ورزش های مختلف و همچنین تقدیر از رشد تولید و تأکید بر حمایت قاطع از طرح نور فراجا، لزوم مدیریت فضای مجازی رها و آسیب شناسی آن و توجه ویژه به حوزه و دانشگاه بود."[2]

*بیان مطالبات اقتصادی مردم در مقابل رئیس جمهور؛ اصلی‌ترین گزینه‌ای بوده که در دیدار مراجع تقلید و تشکل‌های روحانیت با رئیسی مطرح شده است.

پاسخ به مطالبات اصیل شرط حکمرانی اجرایی معقول است. وگرنه امر واضح آنست که صاحبان مطالبات اصیل (از قبیل مراجع تقلید و یا نمایندگان مجلس) از ابزارهای لازم برای ورود به عملی کردن مطالبات برخوردارند لکن رسم بر آن است که دولت بصورت علی‌الرأس اقدام به این کار کند.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1480430

2_ https://rasanews.ir/003AvM

منبع خبر:مشرق

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir