بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد

بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
شناسه خبـر : ۱۴۱۲۷۲ یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای جشن امضا و رونمایی از کتاب و نشست در حوزه ادبیات دفاع مقدس امسال پررنگ تر و پربارتر نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سید‌رضا میربابا مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم درباره برنامه‌های نشر زیر مجموعه خود برای ایام نمایشگاه کتاب تهران گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب با 27 نشر وابسته خود در سراسر کشور برای نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم تولید کتاب‌های دفاع مقدس در چند سال اخیر، به بنیاد مربوط می‌شود و بنیاد در بحث تولید کتاب‌های فاخر ادبیات دفاع مقدس متمرکز شده است و استان‌های ما هر سال حجم بالای کتاب را تولید می‌کنند و طبق آمار خانه کتاب بیشترین تولید آثار را ما داریم، امسال با رایزنی‌هایی که با وزارت ارشاد داشتیم قرار شد که بنیاد به صورت متمرکز در نمایشگاه تهران حاضر شود و به معرفی و عرضه کتاب‌های صوتی و مکتوب دفاع مقدس بپردازد.

میربابا اظهار داشت: ما در سال‌های اخیر در حوزه کتاب‌های دیجیتال و صوتی کارهای خوبی را تولید کردیم.  ما با کتاب‌های دفاع مقدس در ژانرهای مختلف خاطره، داستان، زندگینامه، رمان، داستان بلند و کوتاه و موضوعات مختلف که در طی این سال‌ها تولید و عرضه کرده ایم، در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم.

مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما کتاب‌های سه دوره گذشته را به نمایشگاه این دوره  آوردیم و کتاب‌های شاخص در ژانرهای مختلف که در سال‌های 1400، 1401 و 1402 منتشر شده‌اند را به نمایشگاه می‌آوریم و از هر نشر در هر یک از استان‌ها خواسته‌ایم کتاب‌های شاخصشان را بیاورند و فکر می‌کنم تعداد کتاب‌ها بیش از   2000تا3000  عنوان کتاب شود و  این در حالی است که ما به طور میانگین هر ساله بیش از 1700 عنوان کتاب چاپ کرده‌ایم.

میربابا درباره برنامه‌های این نشر در نمایشگاه کتاب بیان کرد:گذشته از فعالیت‌های گفته شده ما یک غرفه کودک و نوجوان هم داریم که تخت عنوان نشر صریر فعالیت می‌کند. مسابقات نقاشی و خلاقیت‌های داستانی و نمایش و برنامه‌های جانبی در حوزه کودک و نوجوان در این غرفه داریم به اضافه اینکه نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه با حضور استادان شاخص برگزار می‌شود. برای جشن امضا و رونمایی از کتاب و نشست در حوزه ادبیات دفاع مقدس امسال پررنگ تر و پربارتر نسبت به سالهای گذشته برنامه ریزی کرده‌ایم  و قرار است هر روز از یک نویسنده و پیشکسوت در غرفه ما تجلیل شود و از نویسنده‌های نوقلم هم دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir