تصاویر شگفت‌انگیز نوکمپ بعد از بازسازی/ افزایش ظرفیت به ۱۰۵۰۰۰ نفر و اتفاق کنفرانس شبیه سالن تئاتر!

تصاویر شگفت‌انگیز نوکمپ بعد از بازسازی/ افزایش ظرفیت به ۱۰۵۰۰۰ نفر و اتفاق کنفرانس شبیه سالن تئاتر!
شناسه خبـر : ۱۳۸۳۸۲ چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

گروه معماران کاتالونیا تصاویر کامپیوتری از طرح نهایی نوکمپ را منتشر کردند و این ورزشگاه شگفت‌انگیز بزرگ‌ترین سقف اروپا را خواهد داشت.

کار بازسازی بر روی ورزشگاه نمادین نوکمپ بارسلونا ادامه دارد و بیش از یک میلیارد یورو برای این پروژه بلندپروازانه هزینه خواهد شد. عملیات ساخت و ساز از ماه ژوئن و پس از قهرمانی در فصل گذشته آغاز شد. نوکمپ در سال ۱۹۵۷ ساخته شد و در اثر این بازسازی تمام ۱۰۰۰۰۰ صندلی برداشته شده و همچنین زمین به طور کامل تخریب شده است. آنها حتی برای افزایش بودجه قطعاتی از چمن قدیمی نوکمپ را به قیمت ۴۲۰ یورو فروختند.

روز گذشته، کالج معماران کاتالونیا با انتشار تصاویر کامپیوتری به هواداران نشان دادند که نوکمپ بعد از بازسازی به چه شکل درخواهد آمد. استادیوم ماهیت سابق خود را حفظ خواهد کرد و ظرفیتش به ۱۰۵۰۰۰ صندلی افزایش خواهد یافت. اتاق کنفرانس نیز ارتقا یافته و شبیه به سالن تئاتر خواهد شد. با این حال بزرگترین تغییر، اضافه شدن سقف خواهد بود و این سقف بزرگ‌ترین سقف کل اروپا خواهد شد.

بارسلونا مطمئن است که می‌تواند از نوامبر امسال در خانه جدید خود بازی کند. در ابتدا قرار بود این پروژه در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۶ به پایان برسد. اما با برگزاری صد و بیست و پنجمین سالگرد بارسا در فصل بعدی، آنها می‌توانند زودتر از موعد با دو سوم ظرفیت بازی‌ها را شروع کنند. کار روی یک‌سوم نهایی و همچنین بخش‌های VIP تا یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

  • نوکمپ دیگر آن استادیومی که می‌شناختید نیست/ تصاویر بازسازی این استادیوم خاطره‌انگیز را ببینید
  • تصاویری جدید از تخریب ورزشگاه خانگی بارسلونا/ چمن نوکمپ همچنان به فروش می‌رسد!

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir