دفاع سوال‌برانگیز از کارنامه تیم ملی در جام ملت‌ها؛ علی دایی هم این توهم بزرگ را رد کرد!

دفاع سوال‌برانگیز از کارنامه تیم ملی در جام ملت‌ها؛ علی دایی هم این توهم بزرگ را رد کرد!
شناسه خبـر : ۱۳۸۰۷۶ دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

علی دایی در مصاحبه ای مدعی شد دفاع از کارنامه تیم ملی در جام ملت های آسیا، کار درستی نیست.

پس از شکست تلخ تیم ملی مقابل قطر و حذف ناباورانه ایران از جام ملت های آسیا، کمترین توقعی که از کادرفنی می رفت این بود که باخت را با تمام وجود قبول کنند و راهکار تازه ای برای رفع اشکالات ارائه دهند. اتفاقی که همه دیدیم سرانجام رخ نداد و شاهد دفاعیات عجیبی پیرامون عملکرد خارق العاده تیم ملی بودیم!

حالا علی دایی اسطوره فوتبال ایران می گوید تا سال های سال شاید چنین فرصتی در جام ملت ها نصیب تیم ملی نشود. دایی همچنین گفت اینکه نتیجه نگرفتیم و بیاییم از کارنامه تیم‌ملی در بازی‌های قطر دفاع کنیم درست نیست.

همان طور که می دانید باخت در فوتبال با این ادعا که ما از نظر آماری تیم برتر میدان بودیم و فقط در باز کردن دروازه حریف مشکل داشتیم، حلال مشکلات نبوده و نیست. واقعیت این است تا زمانی که شکست را باور نکنیم، هرگز نمی توانیم برای آینده یک برنامه ریزی منسجم داشته باشیم. این توجیهاتی که برای شکست تیم ملی شنیدیم در سال ۲۰۰۷ هم وجود داشته و آن زمان باخت برابر کره جنوبی در ضربات پنالتی پذیرفته نشد!

وقتی هر باختی را به مثابه یک پیروزی بزرگ قلمداد می کنیم و حذف از جام ملت ها را لابد یک افتخار مسلم می دانیم، نمی توانیم به روزهایی فکر کنیم که در آن اثری از تغییر و دگرگونی به چشم بخورد. مسئله اساسا این نیست که امروز سکانداران تیم ملی چه کسانی هستند و چرا آنها روی نیمکت تیم ملی می نشینند. این چهره ها، هر کس دیگر هم بودند در مفهوم واقعی شکست، تغییری حاصل نمی شد.

با ادله هایی که ما پیرامون باحت تیم ملی می شنویم، همه مربیان تاریخ فوتبال ایران می توانند بگویند در تمام ۵۰ سال گذشته که همه جام ها را در آسیا لو دادیم، هیچ تقصیری متوجه آنها نیست؛ چون همه به اتفاق بدشانس بودیم!

بنابراین بهتر است نصیحت علی دایی را خوب گوش کنیم و برای توجیه باخت، فقط به بهانه تراشی متوسل نشویم. این بهانه های واهی هستند که ما را از اصل مطلب دور می کند.

بیشتر بخوانید: چرا فقط یقه قلعه‌نویی را می‌گیرند و کسی تاج را بازخواست نمی‌کند؟

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir