تسهیلات ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی طراحان لباس

تسهیلات ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی طراحان لباس
شناسه خبـر : ۱۳۵۷۳۰ پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: آمادگی داریم به هر کدام از طراحان لباس در بهار سال آینده وام‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت کنیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید مجید امامی، ظهر امروز، پنجشنبه، در حاشیه افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر که در مجتمع شهید آوینی خرم‌‌آباد برپا شد، با تأکید برظرفیت بی‌نظیر لباس محلی ‌ زاگرس‌نشینان به ویژه لرستان، اظهار داشت: لباس محلی با  معاصرسازی و به‌روز‌آوری در قالب‌های مختلف  اجتماعی و مجلسی  ظرفیت بالایی برای تولید ملی و صادرات دارد.

او افزود: نمایشگاه نمایشگاه مد و لباس فجر نشان‌دهنده این است که ما نیازمند برگزاری جشنواره جدی لباس زاگرس‌نشینان با محوریت و مرجعیت لرستان هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر حمایت از جشنواره ملی مد و لباس زاگرس، عنوان کرد: ویژندها، کسب‌وکارها و مؤسسات طراحی همچنین رویدادهای حمایتی با حمایت از تولید کنندگان و  طراحان لرستان برگزار شود.

او بیان کرد: در راستای حمایت از جشنواره ملی مد و لباس در نمایشگاه‌های مختلف سکوی رایگان موقت در اختیار طراحان و تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.

امامی با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت حداقل  15 مؤسسه طراحی لباس  دارد، گفت: آمادگی این را داریم که به هر کدام از طراحان در بهار آینده وام‌های 300 تا 500 میلیون تومانی پرداخت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طراحان را  بزرگترین نماینده هنر و  فرهنگ لرستان دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از لباس لرستان حمایت از حجاب، آثار حجاب و کارهای عمیقی است که باید احیا شود و این سرمایه‌گذاری برای صنایع فرهنگی است‌.

برگزاری پویش جمعه امید در سراسر استان‌های کشور

امامی همچنین در حاشیه یکصدوبیست‌وپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعه امید یکی از ایده‌های بزرگ و خوب نظام فرهنگی کشور است که برای تقویت ایام خوش و شادی‌آفرین شعبانیه برگزار می‌شود.

‌او با اشاره به اینکه جمعه امید با همراهی اصناف و رسانه‌ها در قالب برگزاری جشن‌ها در جمعه قبل از نیمه شعبان برگزار می‌شود، افزود: ارائه تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه اصناف در این پویش انجام خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید به اینکه برنامه‌ریزی برای ارائه تسهیلات بانکی یا تخفیفات ویژه در عرصه‌های مالی و جرائم انجام شده‌است، عنوان کرد: همه تلاشمان را به‌کار گیریم که امید به آینده به زندگی امروزین مردم پیوند بخورد.

امامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی جامع‌ترین و اصلی‌ترین پارلمان فرهنگی استان‌ها هستند، بیان کرد: در راستای بهبود ساختار شورای فرهنگ عمومی با مصوبه اخیر ستاد مهندسی فرهنگی کشور اعضای حقیقی به 9 نفر افزایش پیدا کرد تا فعالان فرهنگی مردمی بیشتر در صحن شورا حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 645

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir