شستا به حوزه تولید شیرخشک ورود می‌کند

شستا به حوزه تولید شیرخشک ورود می‌کند
شناسه خبـر : ۱۳۵۳۱۲ دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

مدیرعامل هلدینگ کشت و دام شستا گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های لبنی، یک درصد به تولید شیر کشور کمک خواهد کرد، ضمن اینکه تولید شیرخشک و شیرخشک نوزاد در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

به گزارش موج خبر از دلفان، محسن محمدی صبح امروز در آئین افتتاح پروژه‌های دامپروری هلدینگ کشت و دام شستا در روستای برخوردار دلفان، اظهار کرد: امروز به صورت همزمان فاز نخست سه پروژه دامداری در سه استان لرستان، آذربایجان غربی و همدان به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در هر کدام از این دامداری‌ها سالانه ۴۰ هزار تن شیر تولید تولید می‌شود، ضمن اینکه ۱۹۰۰ فرصت شغلی این ۳ پروژه خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ کشت و دام شستا با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک درصد به تولید شیر کشور کمک خواهد کرد، افزود: تولید شیرخشک و شیرخشک نوزاد در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

محمدی بیان داشت: همچنین با افتتاح این پروژه‌ها، ۶ هزار راس سالانه برای عرضه گوشت و پروتئین به کشور کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مناطقی که ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی و دامپروری دارند سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها صورت گرفته، ضمن اینکه فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها در پروژه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

مدیرعامل هلدینگ کشت و دام شستا با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد در اولویت وزارت کار و هلدینگ شستا قرار دارد، گفت:  طی ماه‌های آینده مردم می‌توانند سهام این پروژه‌ها را خریداری کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود سبد دارایی‌های شستا برای صیانت از دارایی بازنشستگان و بیمه‌شدگان، هلدینگ کشت و دام لبنی شستا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال در مناطق کم برخوردار در دستور کار شستا قرار گرفته، افزود: به نحوی که از سال ۹۸ کلنگ این پروژه بر زمین زده شد و امروز فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir