وزیر کار: نرخ بیکاری در استان‌های کم‌برخوردار تا ۶ درصد کاهش یافته است

وزیر کار: نرخ بیکاری در استان‌های کم‌برخوردار تا ۶ درصد کاهش یافته است
شناسه خبـر : ۱۳۵۲۹۹ دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در ۲ سال گذشته بیشترین اشتغال در استان‌های کم‌برخوردار ایجاد شده است، گفت: به نحوی‌که ۳.۵ تا ۶ درصد نرخ بیکاری در این استان‌ها کاهش یافته است.

به گزارش موج خبر از دلفان، سید صولت مرتضوی صبح امروز در آئین افتتاح پروژه‌های دامپروری هلدینگ کشت و دام شستا در روستای برخوردار این شهرستان، اظهار کرد: حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف همچون راهپیمایی روز گذشته، ضمن تضمین اقتدار، مولفه‌های امنیت ملی را نیز توسعه می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر امسال، در حوزه‌های مختلف طرح‌های متعدد عمرانی، اقتصادی و رفاهی به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مجموعه تعداد فراوانی طرح به بهره‌برداری رسیده است، افزود: امروز بخش دیگری از طرح‌های توسعه‌ای کشور در حوزه شیر و گوشت به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضوی بیان داشت: برخی سرمایه‌گذاری‌ها صرفا برای بازدهی ریالی طراحی و اجرایی نمی‌شوند، اکنون در کشور به اشتغال پایدار به ویژه در استان‌هایی که نرخ بیکاری از نرخ متوسط کشوری بالاتر بوده توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ۲ سال گذشته بیشترین اشتغال در این استان‌ها ایجاد شده است، گفت: ۳.۵ تا ۴ درصد نرخ بیکاری کاهش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امنیت غذایی را دیگر هدف بهره‌برداری از پروژه‌های دامپروری عنوان و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و برخی بی‌تدبیری‌ها در گذشته، در دولت سیزدهم با کاهش شدید سرمایه‌گذاری در حوزه کشت و صنعت به ویژه دام و طیور مواجه بودیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: دولت بر آن است که مانند دیگر ناترازی‌ها همچون ناترازی در نفت و گاز و همچنین منابع مالی و نقدینگی که البته آن‌ها نیز در حال هم‌تراز شدن هستند، تصمیم به هم‌ترازی در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به لرستان تصمیم‌های مطلوبی گرفته شده است، افزود: با مقایسه امروز لرستان نسبت به ۲ سال گذشته معادل ۸ سال گذشته به استان‌ منایع عمرانی تزریق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مجموع شرکت شستا ۱۴ طرح را در حوزه دامپروری به بهره‌برداری رسانده، به‌نحوی که هم اکنون این شرکت ۳۳ هزار راس گله دامپروری سنگین و ۱۸ هزار راس دام مولد را مدیریت می‌کند.

مرتضوی اظهار کرد: در حال حاضر تولید سالانه شیر این مجموعه‌ها ۲۰۰ هزار تن است که بنا داریم آن را به ۵۰۰ هزار تن در افق ۱۴۰۵ برسانیم.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir