وزیر کار: اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی می‌رسد

وزیر کار: اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی می‌رسد
شناسه خبـر : ۱۳۵۲۲۳ یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع‌بینانه من این است که طی ۲ تا ۳ سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

به گزارش موج خبر از ازنا، سید صولت مرتضوی عصر امروز در حاشیه افتتاح مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران این شهرستان، اظهار کرد: حماسه حضور مردم رشید و بزرگوار ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: لرستان مزیت‌های بسیار مطلوبی از جمله کشاورزی، صنعت گردشگری، صنایع دستی صنعت و معدن و ذخایر نفتی و فلزی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد آموزش‌‌های مناسب برای بسترسازی اشتغال تاکید و تصریح کرد: در سازمان فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و هنرستانی فنی‌وحرفه‌ای گرایش‌ها به سمت سفارش محور و بازار محور رفته است.

مرتضوی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۴ میلیون نفر در کشور به صورت دوره‌ای آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، افزود: این نشان از ریل‌گذاری به سمت آموزش است.

وی بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی را در دستور کار دولت قرار گرفته، به‌نحوی که در نقاط مختلف کشور زیرساخت‌های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه آموزش و زیرساخت‌های اشتغال کمبود منابع نداریم، افزود: در این راستا ۱۵۰ هزار میلبارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است.

مرتضوی ادامه داد: این اعتبار برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هزینه شده که تعداد زیادی از کارگاه‌های لرستان نیز مشمول آن شده است.

وی گفت: پیش‌بینی واقع‌بینانه من این است که طی ۲ تا ۳ سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir