افتتاح طرح‌های زنجیره سبز در کوهدشت

افتتاح طرح‌های زنجیره سبز در کوهدشت
شناسه خبـر : ۱۳۴۵۴۲ سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

همزمان با ششمین روز از دهه فجر، ۲ طرح آبیاری تحت فشار ذیل طرح‌های زنجیره سبز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در شهرستان کوهدشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش موج خبر از کوهدشت، مقارن با ششمین روز از دهه مبارک فجر؛ ۲ طرح آبیاری تحت فشار ذیل طرح‌های زنجیره سبز ستاد اجرایی لرستان در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مجید طائف، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه این ستاد در راستای پایدارسازی امنیت غذایی طرح‌های زنجیره سبز و آبی در در اولویت‌های اصلی قرار داده است، تصریح کرد: این طرح‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان‌ها توسط کارگروه‌های تخصصی اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: در لرستان طرح‌هایی ازجمله کشت زعفران، موسیر و گیاهان دارویی در حوزه کشاورزی و آبیاری بارانی، قطره‌ای، تجهیز چاه، کانال‌کشی و تعمیر قنوات در حوزه مدیریت منابع آبی ذیل طرح‌های زنجیره سبز ستاد اجرایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

طائف ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر طرح آبیاری تحت فشار ثابت با میزان اراضی تحت پوشش ۸ هکتار و سرمایه‌گذاری ۳۷۵ میلیون تومان و طرح تولید موزائیک و مصنوعات سنگی و تزئینی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۳۱ فقره تسهیلات در حوزه طرح‌های زنجیره سبز و آبی این ستاد پرداخت شده است، گفت: میزان اعتبار این طرح‌ها ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir