جزئیات برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ رسماً اعلام شد/ از تاریخ مسابقات تا ورزشگاه افتتاحیه و فینال جام‌جهانی در ۳ کشور آمریکای شمالی

جزئیات برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ رسماً اعلام شد/ از تاریخ مسابقات تا ورزشگاه افتتاحیه و فینال جام‌جهانی در ۳ کشور آمریکای شمالی
شناسه خبـر : ۱۳۴۳۱۹ دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

فیفا در مراسمی به صورت رسمی تاریخ برگزاری مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا و محل برگزاری مسابقات افتتاحیه و فینال را مشخص کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال در مراسمی خاص تاریخ برگزاری مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۶ که به طور مشترک در سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد را اعلام کرد.

چالش فیفا برای برگزاری جام جهانی در کشوری پهناور به اندازه آمریکا با دو متحد دیگر، مکزیک و کانادا، شرایط جسمانی بازیکنان و خستگی آنها به همراه دشواری سفر طرفداران برای تماشای مسابقات تیم محبوب‌شان بود. اما بر اساس تقویم اعلامی، فیفا محل برگزاری جام جهانی را به سه قسمت غربی، مرکزی و شرقی تقسیم کرده و در صورت امکان بازی‌ها به صورت جزایر جداگانه برگزار می‌شود تا بازیکنان کمترین میزان سفر طولانی را تجربه کنند.

تاریخ برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶

طبق برنامه اعلام شده، مسابقاتی که با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد ۱۱ ژوئن ۲۰۲۶ (۲۱ خرداد ۱۴۰۵) شروع می‌شود و تا روز فینال که ۱۹ جولای ۲۰۲۶ (۲۸ تیر ۱۴۰۵) است، ادامه پیدا خواهد کرد.

اولین‌ها در ۳ کشور

در مکزیک، ورزشگاه آستکا که میزبان بازی افتتاحیه است، میزبان نخستین دیدار این کشور خواهد بود و ۱۳ بازی در مکزیک برگزار خواهد شد. در کانادا هم که ۱۳ بازی برگزار خواهد شد، اولین بازی را در تورینو و ورزشگاه BMO شاهد خواهیم بود. در آمریکا که به نوعی میزبان اصلی است ۷۸ بازی برگزار خواهد شد  میزبان نخستین دیدار هم ورزشگاه سوفای در لس‌آنجلس است.

میزبان افتتاحیه و فینال

پس از گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام مشخص شد که میزبان دیدار افتتاحیه ورزشگاه آستکا مکزیک خواهد بود، ورزشگاهی که میزبان فینال تاریخی جام‌جهانی ۱۹۸۶ هم بوده است. دیدار فینال هم پس از رقابت شدید بین چند ورزشگاه آمریکا، به ورزشگاه مت‌لایف شهر نیویورک رسید.

برنامه میزبانی ورزشگاه‌ها در جام‌جهانی ۲۰۲۶ هم به این شرح است
فینال: مت‌لایف (نیویورک)
نیمه نهایی: هارد راک (میامی)، مرسدس بنز (آتلانتا)
یک چهارم نهایی: آروهد (کانزاس)، ژیلت (بوستون)، سوفای (لس‌آنجلس) و هارد راک (میامی)
یک هشتم نهایی: لینکلن فایننشال فیلد (فیلادلفیا)، ان آر جی (هیوستون)، آستکا (مکزیکوسیتی)، لومن فیلد (سیاتل)، بی‌سی پلیس (ونکوور)، ای‌تی اند تی (دالاس)، مرسدس بنز (آتلانتا) و مت‌لایف (نیویورک)
یک شانزدهم نهایی: BBVA (گوادالوپ)، لیوایز (سان‌فرانسیسکو )، BMO فیلد (تورنتو )، سوفی (لس‌آنجلس)، ژیلت (بوستون)، ان آر جی (هیوستون)، مت‌لایف (نیویورک)، ای‌تی اند تی (دالاس)، آستکا (مکزیکوسیتی)، مرسدس بنز (آتلانتا)، لومن (سیاتل)، بی‌سی پلیس (ونکوور)، هارد راک (میامی)، ارو هد (کانزاس)

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir