مقایسه رکوردهای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۳/ مقایسه همیشگی فوق‌ستاره‌ها تا بازنشستگی ادامه دارد

مقایسه رکوردهای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۳/ مقایسه همیشگی فوق‌ستاره‌ها تا بازنشستگی ادامه دارد
شناسه خبـر : ۱۳۳۷۳۱ پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷

قرار بود کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در دیدار دوستانه النصر و اینترمیامی در روز ۱۲ بهمن به مصاف یکدیگر بروند، که البته شاید با مصدومیت فوق‌ستاره پرتغالی این اتفاق رخ ندهد.

رقابت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو معرف یک عصر در تاریخ فوتبال بود، اما هر دو در سال ۲۰۲۳ شروع به پایان دادن به دوران حرفه‌ای خود کردند، البته در مسیرهای مختلف.

برای بسیاری، مسی در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۲ بحث «بهترین بازیکن تاریخ» را حل کرد، زیرا به عنوان بهترین بازیکن مسابقات نقش اصلی را در قهرمانی آرژانتین در جام جهانی قطر بازی کرد. رونالدو جایگاه خود را در ترکیب اصلی پرتغال از دست داد و قرارداد خود را با منچستریونایتد فسخ کرد و با انتقالی پرسود به لیگ حرفه‌ای عربستان رفت.

در نیمه دوم فصل گذشته، فرم پاری‌سن‌ژرمن پس از تعطیلات نیم‌فصل جام‌جهانی به میزان قابل توجهی کاهش یافت. آنها در لیگ ۱ متحمل چند شکست شوکه‌کننده شدند و از لیگ قهرمانان و جام حذفی فرانسه حذف شدند، اگرچه در پایان همچنان عنوان قهرمانی لیگ را به دست آوردند. خود مسی اعتراف کرد که در پاریس خوشحال نیست و به نظر می‌رسد از زندگی جدید خود در ایالات متحده لذت می‌برد. این بازیکن ۳۶ ساله آرژانتینی شروعی استثنایی در اینترمیامی داشت و تقریباً در هر یک از بازی‌های خود تا کنون یا گلزنی کرد یا پاس گل داد. او در لیگزکاپ درخشید و جام را بالای سر برد.

مسی به خبرنگاران گفت: «مردم این شهر و این باشگاه کار را برای ما آسان کرده‌اند. هواداران، مردمی که من هر روز در خیابان‌های شهری که الان هستیم ملاقات می‌کنم... این شهر دیدنی است و به همین دلیل است که می‌توانم با شادی زندگی کنم.»

مسی آخرین بازی خود در سال ۲۰۲۳ را پس از ناکامی اینترمیامی در راهیابی به پلی‌آف MLS انجام داد. او در بازی‌های اخیر آرژانتین در انتخابی جام جهانی حضور داشت و اکنون زمان استراحت و انجام بازی‌های دوستانه در تور زمستانی این باشگاه را سپری می‌کند تا فصل ۲۰۲۴ که اولین فصل کامل او در MLS خواهد بود، آغاز شود.

به نظر می‌رسد رقیب ابدی او نیز از حضور در فرهنگ و محیطی متفاوت بسیار راضی است. رونالدو که در ژانویه به النصر پیوسته بود، در ماه مارس گفت: «من فکر می‌کنم شما باید به لیگ حرفه‌ای عربستان جور دیگری نگاه کنید. قصد ندارم بگویم که این لیگ برتر است، چون دروغ است. اما این لیگ بسیار رقابتی است و من واقعا شگفت‌زده شدم، یک لیگ بسیار متعادل است با تیم‌های خوب. من مطمئن هستم که در سال‌های آینده این لیگ چهارمین، پنجمین یا ششمین لیگ رقابتی جهان خواهد بود.»

مهاجم سابق منچستریونایتد و رئال مادرید از زمان امضای قرارداد با النصر در فرم گلزنی خوبی بوده، اما این باشگاه در فصل گذشته موفق به کسب جام نشد. آنها در نیمه‌نهایی جام پادشاهی مقابل الوحده شکست خوردند و در نهایت پس از الاتحاد نونو اسپریتو سانتو نایب قهرمان لیگ شدند.

اما مقایسه آمار مسی و رونالدو در سال ۲۰۲۳ چگونه است؟ با بررسی آمار و ارقام هر دو اسطوره برای باشگاه و کشور این نتایج به دست آمد:

لیونل مسی
بازی‌: ۴۴
دقایق بازی: ۳۶۸۸
گل‌: ۲۸
پاس گل: ۱۲
ضربات پنالتی به ثمر رسیده: ۰
هت‌تریک: ۱
ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده: ۵
دقیقه به ازای هر گل: ۱۳۱.۷
دقیقه به ازای هر گل غیر پنالتی: ۱۳۱.۷
دقیقه به ازای هر گل یا پاس گل: ۹۲.۲

کریستیانو رونالدو
بازی: ۵۹
دقایق بازی: ۵۰۹۴
گل: ۵۴
پاس گل: ۱۵
ضربات پنالتی‌ به ثمر رسیده: ۱۵
هت‌تریک: ۳
ضربات ایستگاهی به ثمر رسیده: ۳
دقیقه به ازای هر گل: ۹۶.۱
دقیقه به ازای هر گل غیر پنالتی: ۱۳۴.۱
دقیقه به ازای هر گل یا پاس گل: ۷۴.۹

لازم به ذکر است با توجه به مصدومیت کریستیانو رونالدو احتمال این که او در این بازی به میدان نرود زیاد است و به این ترتیب آرزوی بسیاری برای تماشای رویارویی دوباره این دو ستاره از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

  • رونالدو: امیدوارم روزی با مسی شام بخورم/ مسی: دوست دارم با رونالدو هم‌تیمی شوم
  • هزینه تماشای آخرین رقص مسی و رونالدو؛ تا بیش از ۶۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان!/ شمارش معکوس برای نبردی هیجان‌انگیز

منبع خبر:خبرورزشی

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir