مهاجرت معکوس روستاییان لرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

مهاجرت معکوس روستاییان لرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی
شناسه خبـر : ۱۳۰۵۸۱ چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان گفت: بدنبال این هستیم که با پرداخت تسهیلات خود‌اشتغالی موجب مهاجرت معکوس شده و شغلی پایداری برای روستاییان ایجاد شود.

مجید بیرانوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد، در رابطه با ایجاد اشتغال توسط بسیج ناحیه عشایری، اظهار داشت: ۸ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال جاری وام قرض‌الحسنه اشتغالی‌زایی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ۶ ماهه دوم سال نیز ۸ میلیارد تومان وام خود‌اشتغالی و تسهیلات ارزان قیمت به جامعه هدف ما داده می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با بیان اینکه استان پایلوت تولید گوشت قرمز است، افزود: ۱۳ درصد گوشت قرمز کشور در لرستان تولید می‌شود که نتیجه زحمات جامعه روستاییان و عشایر است، ضمن اینکه محور اشتغال‌زایی ما در حوزه  تولید گوشت قرمز دام سنگین و سبک است.

بیرانوند بیان داشت: با تولید لبنیات، پرورش قارچ،  کارگاه‌های تولید زعفران، گیاهان دارویی،  پرورش مرغ و صنایع دستی سعی در ایجاد کارگاه‌های خانگی و  خود‌اشتغالی برای بانوان داریم تا بیکاری در این مناطق رفع شود و مهاجرت روستا به شهر کاسته و گاها تبدیل به مهاجرت معکوس شده و شغلی پایداری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به افراد کم‌بضافت مناطق روستایی و عشایری توزیع بسته‌های معیشتی و آموزشی و جهیزیه انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری ۲ مرحله رزمایش داشتیم که در مرحله نخست ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شد و در مرحله دوم بیش از ۳۳۰۰ هزار بسته معیشتی و آموزشی توزیع  شد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۵۵ سری جهیزیه بین جامعه عشایری و روستایی لرستان توزیع شده است، افزود:  از ابتدای سال تا کنون ۲۰ سری جهیزیه از طرف قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه  و ۳۵ سری با کمک نهادهای کمیته امداد و بهزیستی بین جامعه روستایی و عشایری توزیع شده که این روند را تا پایان سال ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ساخت منازل محروم نیز از دیگر فعالیت‌های این ناحیه است، گفت:  تاکنون بالغ بر ۱۲ منزل مسکونی ساخته و در حال ساخت با ارزان‌ترین قیمت در مناطق روستایی داریم و بالغ بر سه هزار متر کانال آب‌بر کشاورزی  در حال ایجاد است و کماکان ادامه دارد.

پایان پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir