خارجی‌ها ۱۱۲ میلیون یورو در لرستان سرمایه‌گذاری کردند

خارجی‌ها ۱۱۲ میلیون یورو در لرستان سرمایه‌گذاری کردند
شناسه خبـر : ۱۲۹۲۷۵ دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

به گزارش موج خبر، علی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان، اظهار کرد: از سال ۹۵ تا کنون ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی واگذاری‌ها طی سال‌های گذشته در استان به خوبی انجام نشده که برخی‌ها منتج به ابطال شده و برخی‌ها متاسفانه بیشتر سرمایه‌بر بوده‌اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه ۱۳۵۹ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به استان اختصاص داده شده، افزود: از این مبلغ تا کنون ۹۴۴ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که باید طرح از حوزه‌های مختلف به بانک‌ها معرفی شوند.

محمدی بیان داشت: تا کنون در کارگروه ۱۱۰ طرح بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که ۲۰۰ میلیارد تومان از مرحله اخذ قرارداد عبور کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان ۳۰ درصد منابع را تسهیلات پرداخت می‌کنند، افزود: حال اینکه بر اساس سیاست‌های بانکی این میزان پرداخت تسهیلات باید ۵۰ درصد باشد که در این زمینه متاسفانه نظارت بانک مرکزی را نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: نسبت منابع و مصارف بانک‌های استان ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، به نحوی‌که سال گذشته حدود ۷۵ درصد بود و امسال این نسبت تا ۸۷ درصد افزایش داشته است.

منبع خبر:موج خبر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir