آسفالت یک میلیون و ۷۲۰ هزار متر مربع از معابر روستایی لرستان

آسفالت یک میلیون و ۷۲۰ هزار متر مربع از معابر روستایی لرستان
شناسه خبـر : ۱۲۱۵۹۴ یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: یک میلیون و ۷۲۰ هزار متر مربع از معابر روستایی این استان در دولت سیزدهم آسفالت شده است.

حمزه مویدی نژاد روز یکشنبه بیان کرد: موضوع آسفالت معابر روستایی این استان در دولت سیزدهم بسیار خوب انجام شده است، به نحویکه عملکرد ۲ سال گذشته در این حوزه با ۱۲ سال قبل برابر و در این راستا یک میلیون و ۷۲۰ هزار متر مربع در معابر روستایی استان آسفالت انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته نیز موضوع استفاده از تسهیلات شناور و ملی کشور پیگیری شده است، اظهار داشت: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از نهاد ریاست جمهوری به دفتر امور روستایی استان در این راستا تخصیص یافت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان با اشاره به اینکه ۷۵۰ طرح هادی روستایی در استان بازنگری شده است، ادامه داد: همچنین تعدادی طرح از حوزه راه و آبخیزداری نیز برای روستاهای استان به تازگی تعریف شده است که در مرحله تنظیم موافقت نامه قرار دارند.

مویدی نژاد یادآور شد: طی ۲ سال گذشته در راستای طرح های هادی روستایی عملیات تکمیلی اجرای ۵۲۰ طرح هادی در استان انجام و عملیات مقاوم سازی ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی از ابتدای دولت در استان آغاز شده و اکنون در مرحله تکمیل قرار دارند.

وی تاکید کرد: برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اقدامی جدید درخواست مجوز تاسیس ۲۲۴ دهیاری به وزارت کشور ارسال شده است که بزودی این تعداد به یک هزار و ۳۵۹ دهیاری استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان با اشاره به اینکه به منظور توسعه روستایی و محرومیت زدایی استان همکاری های زیادی با نهادهای انقلابی شده است، افزود: بنیاد علوی، بنیاد برکت، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سازمان بسیج سازندگی در بحث محرومیت زدایی اقدامات بسیار تاثیری گذاری داشته اند.

 

آسفالت یک میلیون و ۷۲۰ هزار متر مربع از معابر روستایی لرستان

 

وی گفت: به همین منظور طرح های شاخصی در حال پیگیری است که تفاهم نامه ای در سنوات گذشته با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و ۱۲۵ طرح آبرسانی روستایی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح های در حال انجام استان بالای ۵۰ درصد است اظهار داشت: با تدابیر مسوولان استانی تفاهم نامه ای جدید با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است تا در این راستا ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که دارای مشکل آب شرب سالم و بهداشتی هستند در مدت زمان مشخص با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی آبرسانی شوند و مشکل تامین آب شرب این مناطق برای همیشه برطرف شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: در راستای محرومیت زدایی و توسعه خدمات روستایی، در دولت سیزدهم یک هزار و ۶۵۸ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط دهیاری ها و مدیریت امور روستایی و شوراهای استانداری استان انجام شده است.

مویدی نژاد بیان کرد: ۳۶۷ طرح در این راستا با اعتبار ۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به مناسبت روز روستا و عشایر در این استان بهره برداری شد.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۴۰۷ روستا در این استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۳۵۹ روستا براساس قانون به دلیل جمعیت بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری، یک هزار و ۳۸۶ روستا دارای شورای اسلامی و در مجموع چهار هزار و ۲۳۸ نفر اعضای این شوراها هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir